Klacht Aegon Nederland: Allrisk is volgens Aegon alleen basis

sad Niet opgelost
Helaasonteveredenmetaegon

n 2015 heb ik online een rechtsbijstandsverzekering (ALLRISK) bij Aegon afgesloten.
In 2018 heb ik een beroep op mijn Rechtsbijstandsverzekering gedaan ivm UWV-problematiek. Destijds had Aegon een contract met SKR, waardoor ik ná beoordeling door Aegon een goedkeuring gekregen
en door een jurist bijgestaan. Deze kosten werden toen WEL door mijn rechtbijstandsverzekering gedekt.

Nu ben ik weer in conflict met het UWV en heb voor juridisch advies een beroep gedaan op mijn bestaande rechtsbijstandsverzekering biij Aegon. Tot mijn grote verbazing werd deze afgewezen en kreeg ineens de melding dat ik NOOIT verzekerd ben geweest voor de module “Arbeid & Inkomen” waar mijn conflict met het UWV onder valt.

Ik heb Aegon aangegeven dat ik in 2018 al een beroep op mijn verzekering had gedaan en destijds WEL werd geholpen. Ik had immers een allrisk-rechtsbijstandsverzekering en heb nooit iets laten wijzigen!!!
SKR heeft in opdracht van Aegon mij toen volledig bijgestaan!!!

In de tussentijd heeft Aegon het contract (2019) met SKR beëindigd en is heeft de rechtsbijstandsverzekering ondergebracht bij Arag.

Ook heeft Aegon in de loop der jaren de polissen gewijzigd/samengevoegd, waardoor het mij eigenlijk niet duidelijk meer is waarom ik nu ineens niet verzekerd ben inzake het UWV.
Ik heb nooit iets veranderd en Aegon beweert nu dat ik destijds nooit geholpen had mogen worden, omdat ik destijds volgens hen met een allrisk rechtsbijstandsverzekering ook niet verzekerd was voor “Arbeid&Inkomen)

Ik moet zelf bewijzen dat ik wel verzekerd was, maar kan dat nergens meer achterhalen.
Ik heb alleen een polis gevonden waarin in staat dat ik allrisk verzekerd ben, maar de polisvoorwaarden ontbreken. Die kan ik nergens meer terug vinden.

Ik begrijp absoluut niet hoe dit mogelijk is en sta met mn handen in het haar. Kan vanuit mijn kant helemaal niets meer doen.
Zij doen wat ze willen én
ik als consument loop nu helemaal vast!!!

Met een oplossing komen
Aegon heeft gereageerd op mijn klacht, maar blijft volhouden dat hun allrisk-rechtsbijstandsverzering een basis verzekering betreft, waarbij je extra modules als optie moest bijverzekeren. In 2018 heeft Aegn de benaming van Allrisk aangepast, omdat dit idd verwarring heeft geschept. Helaas schiet ikzelf hiermee niets op. Aegon ziet geen reden om mij verder bij te staan met mijn bestaande rechtsbijstandsverzering. Helaas is de consument weer de duper hiervan.

Aegon Nederland
    Beste,

Bedankt voor uw bericht. Uw klacht met bijlagen heb ik doorgezet naar onze afdeling Schade. U krijgt uiterlijk binnen 10 werkdagen antwoord van deze afdeling. Mijn collega's nemen rechtstreeks contact met u op. Hierbij sluit ik uw klacht op Klachtenkompas.

Meer informatie over onze klachtenafhandeling vindt u via

Vriendelijke groet,
    Niels
    Aegon Webcare

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?