Klacht Aegon Nederland: betalen voor het omzetten van een lijfrente spaarrekening in een periodieke uitkeri

Anja

Aaegon berekent euro 75 voor het omzetten van een aegon Lijfrente spaarrekening naar een periodieke uitkering. Is dat niet erg veel?

Geen kosten betalen. Het is toch het doel van de spaarrekening dat de lijfrente eens uitgekeerd wordt.

Aegon
    Beste mevrouw Van der Vegt,

Ik heb uw klacht doorgestuurd naar de afdeling Bank. Zij gaan uw klacht in behandeling nemen en u binnen 10 werkdagen een reactie geven.

Pavlina
    Aegon Webcare
    Aegon
    Beste mevrouw Van Der Vegt,

Zoals mijn collega van de afdeling Bank ook in haar e-mail heeft aangegeven heeft dit te maken met het provisieverbod.

Sinds 2013 worden openingskosten apart in rekening gebracht.
    Dit is vastgelegd in het provisieverbod dat ook geldt voor banken en verzekeraars die hun eigen producten verkopen. Het provisieverbod is een wettelijk verbod van de AFM met als doel financiële dienstverlening transparanter te maken. Zo weet u precies wat u voor het openen van een Aegon Lijfrente Uitkeren betaalt.

Uw Aegon Lijfrente Sparen kunt u in Mijn Aegon omzetten naar een Aegon Lijfrente Uitkeren. De kosten hiervoor bedragen € 75 euro.

Meer informatie over onder andere de kosten kunt u vinden op https://www.aegon.nl/particulier/pensioen/lijfrente-uitkeren

Michiel
    Aegon Webcare
    Anja
    Ik bedoel dat ik het niet eens bewn met het antwoord. ik vind het bedrag erg hoog.

Anja

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?