Klacht Aegon Nederland: Huisdierenverzekering met maximale uitsluitingen

F Emaar

Ik heb een huisdierenverzekering online via aegon.nl afgesloten voor onze franse bulldog puppy. in de laatste stap van het boekingsproces kwam ineens een extra clausule om de hoek kijken voor franse bulldogs die niet goed leesbaar was.

Op het polisblad wat ik heb ontvangen is het wel leesbaar:
"Clausule 2916: Franse Bulldog
Behandeling van klachten, ziektes en/of aandoeningen aan de luchtwegen (zoals Brachycephaal Obstructief Syndroom), alle vormen van (chronische) jeuk- en/of allergieklachten, de ogen, het skelet en gewrichten en epilepsie is niet verzekerd."|

Oftewel dat is zo'n beetjes alles van het hondenlichaam wat wordt uitgesloten. Wat is dit voor verzekering? Wel maandelijks premie betalen, maar qua dekking is alles zo'n beetje uitgesloten. Dit kan toch niet voor een verzekeraar als AEGON?

Ik heb de verzekering meteen weer geannuleerd. Liefste zou ik zien dat AEGON deze clausule helemaal schrapt: accepteer gewoon een huisdier zoals die is!

Graag de clausule 'Franse Bulldog' schrappen met uitsluitingen! Accepteer gewoon een huisdier zoals die is!
Aegon houdt vast aan alle uitsluitingen van de verzekering.

Aegon Nederland
    Beste F. Emaar,

Bedankt voor uw bericht. Het klopt dat onze huisdierenverzekeringen een aanvullende clausule bevat wanneer het een Franse Bulldogs betreft. Ik snap dat door de uitsluitingen, omschreven in deze clausule, onze huisdierenverzekering niet aansluit bij uw wensen. Deze zijn en blijven voor nu echter wel van kracht. Aan uw gewenste oplossing kan ik daarmee niet voldoen.

Hopelijk vindt u via een andere aanbieder een verzekering die beter voldoet aan uw wensen. Voor nu nog een mooie dag gewenst.

Hierbij sluit ik uw klacht via klachtenkompas.

Hartelijke groet,
    Niels
    Aegon Webcare

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?