Klacht Aegon Nederland: Lijfrenteuitkering bij Aegon kan problemen geven

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 400549
Gebruiker
A.J.M. Nuytemans
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Nu mijn lijfrenteverzekering vrij is gekomen weigert Aegon tot uitbetaling over te gaan.
Na 2 maanden correspondentie geeft men nu toe dat het voor mij niet mogelijk is een betaalrekening te openen bij Aegon voor het uitbetalen van de lijfrente.
Dit omdat ik naar het buitenland ben verhuisd. Hier heb je dus jarenlang voor gespaard maar naar je geld kun je fluiten. Bijzonder kwalijk dat dit zomaar kan.
Daarom advies voor mensen die van plan zijn een dergelijke regeling aan te gaan met Aegon en je hebt plannen om later naar het buitenland te verhuizen,
doe dit niet via Aegon want je loopt het risico dat je je gespaarde geld kwijt bent.

De oplossing

Een oplossing aandragen.

1 reactie

  1. Auteur
    Aegon Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Bedankt voor het sturen van de brief. De brief heeft dagtekening 23 oktober. Op 31 oktober hebben mijn collega's u nog een e-mail gestuurd, waarin wordt aangegeven dat deze aanvraag is afgebroken. Mijn collega's geven aan dat volgens onze vooraarden , punt 2.2 wij geen betalingsverkeer naar het buitenland doen. Vandaar dat zij u doorverwijzen naar een andre maatschappij die dit wel kan verzorgen. Zodra u bij een andere maatschappij een uitkerend product heeft geopend, kunnen wij de waarde overdragen.
    Ik snap dat u dit liever eenvoudiger ziet. Wij kunnen daar echter niet in voorzien. Uw klacht sluit ik dan ook bij deze.

    Vriendelijke groet,

    Eric
    Aegon Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.J.M. Nuytemans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?