Opgelost door Aegon Nederland: Omslachtig en zeer klantonvriendelijk proces om jezelf opnieuw te identificeren

content Opgelost
AMvHO

Ik kreeg van Aegon (no-reply-bankzaken@aegon.nl) een e-mail m.b.t. het opnieuw identificeren (i.v.m. vernieuwde wet- en regelgeving), met een heel (zeer klantonvriendelijk en omslachtig) stappenplan. Er moet een aparte app gedownload worden (de Aegon identificatie-app) op je telefoon, die voor geen meter blijkt te werken! Hij scant mijn ID-kaart niet, en na de gegevens vervolgens handmatig ingevoerd te hebben, en (volgens instructie) de ID-kaart tegen mijn telefoon aan te houden, gebeurt er vervolgens weer niks.
Mijn telefoon draait op Android 9.0.1 en NFC staat aan, dus daar kan het niet aan liggen.
Als het identificeren vóór 31 juli a.s. niet lukt, kan ik straks niet meer in MijnAegon. Wat is dit voor klantonvriendelijk gedoe!

Citaat uit de e-mail:
U moet zich opnieuw identificeren

U heeft bij het openen van uw rekening zich al eerder geïdentificeerd. Vanwege vernieuwde wet- en regelgeving vragen wij u dit nogmaals te doen zodat wij de juiste gegevens van u hebben. Door nóg beter te weten wie onze klanten zijn en waar het geld dat ze bij ons onderbrengen vandaan komt, voorkomen wij financiële criminaliteit en houden wij bankieren veilig.

Wat gebeurt er als u dit niet doet?

Het is belangrijk dat u zich opnieuw identificeert om bankieren veilig te houden. Wilt u zich daarom vóór 31 juli 2020 opnieuw identificeren? Doet u dit niet? Dan kunt u straks niet meer in uw Persoonlijke Bankomgeving. Op den duur zullen wij uw rekening(en) moeten beëindigen.

Einde citaat

Een véél eenvoudiger en klantvriendelijkere procedure voor het identificatieproces, zonder dreigementen!

Aegon Nederland is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?