Klacht Aegon Nederland: vooralsnog een gevoel van oplichting

# 302097
tesvince

bij aankoop van een pensioen op 65 jarige leeftijd, blijkt achteraf dat aegon een sterftecijfer hanteert van 91,3 voor mannen en 93,4 voor vrouwen, terwijl ik heb gelezen dat het cbs vanaf 2040 voor mannen die 65 jaar worden een levensverwachting van 86 jaar gebruikt, dit nog afgezien van de lage rente van in 2014 1,8 procent, zodat ik na 48 jaar werken en betaling voor mijn pensioen aanzienlijk minder ontvang dan waarop gehoopt had en dat nog eens voor de rest van mijn leven (zonder indexatie) ;aegon zegt zelf dat men de cijfers van het cbs niet gebruikt maar en bureau inschakelt, ja dat kan ik ook om naar mijzelf toe te rekenen; de afgelopen jaren zie ik alleen maar alle aandacht naar de grote pensioenfondsen toe gaan en klaagt men als deelnemer van abp over het feit dat er niet wordt geïndexeerd , terwijl nu juist de mensen in het mkb/vrije beroepen nu juist alles moeten opbrengen en zelf voor hun pensioen moeten zorgen en daar hoor je niets over.

klopt het wel met die levensverwachting van aegon en hoogstwaarschijnlijk andere verzekraars

Beste R.J. Marshall,

Uw klacht heb ik doorgezet naar de afdeling pensioen. U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord van deze afdeling.

Erwin
    tesvince
    niets van aegon gehoord
    Beste R.J. Marshall,

Uw klacht is doorgezet naar de afdeling pensioen op 2 mei. U krijgt binnen tien werkdagen reactie. Ik wil u daarom vragen nog even geduld te hebben en de reactie van de afdeling af te wachten.

Fardou

Fardou
    Aegon Webcare

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?