Klacht Aegon Nederland: Wel een hoge premie maar uiteindelijk geen dekking van de kosten
Details
De klacht
Toen we acht jaar gelden onze hond kregen als pup hebben we via Kruidvat een ziektekostenverzekering afgesloten. Later is deze verzekering door Aegon overgenomen. Vandaar dat de klacht aan Aegon gericht is.Omdat onze hond na 8 jaar gewrichtsklachten heeft gekregen zijn we via de dierenarts doorverwezen naar de Specialistische Dierenkliniek Utrecht voor een betere diagnose en eventueel behandelplan.
Omdat ik vooraf graag wil weten wat de dekking is nam ik contact op met Aegon. dat was een kort gesprek. De polis dekt geen kosten na doorverwijzing van een dierenarts. Alleen het eerste consult bij de dierenarts valt onder de dekking van de verzekering.
Wat heb je dan aan een ziektekostenverzekering die bijna alles wat meer dan
€ 25 kost uitsluit? We hebben het gevoel dat we opgelicht zijn door wederom een verzekeringsmaatschappij.
De oplossing
Ik zou graag de polisvoorwaarden aangepast zien dat er bijvoorbeeld een hoger eigen risico is maar dat er tenminste een dekking is wanneer het er echt om gaat. Onze hond zal zeker de nodige zorg gaan krijgen ondanks dat er geen dekking is vanuit de huisdierenverzekering van Aegon, maar wat als je hier financieel niet toe in staat bent?Aegon moet zich schamen dat er alleen maar wordt gekeken naar het financieel resultaat van het bedrijf en niet wordt gekeken naar het leveren van de juiste dienstverlening.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.