Klacht Aegon Nederland: Wel een hoge premie maar uiteindelijk geen dekking van de kosten

Hummer

Toen we acht jaar gelden onze hond kregen als pup hebben we via Kruidvat een ziektekostenverzekering afgesloten. Later is deze verzekering door Aegon overgenomen. Vandaar dat de klacht aan Aegon gericht is.

Omdat onze hond na 8 jaar gewrichtsklachten heeft gekregen zijn we via de dierenarts doorverwezen naar de Specialistische Dierenkliniek Utrecht voor een betere diagnose en eventueel behandelplan.
Omdat ik vooraf graag wil weten wat de dekking is nam ik contact op met Aegon. dat was een kort gesprek. De polis dekt geen kosten na doorverwijzing van een dierenarts. Alleen het eerste consult bij de dierenarts valt onder de dekking van de verzekering.
Wat heb je dan aan een ziektekostenverzekering die bijna alles wat meer dan
€ 25 kost uitsluit? We hebben het gevoel dat we opgelicht zijn door wederom een verzekeringsmaatschappij.

Ik zou graag de polisvoorwaarden aangepast zien dat er bijvoorbeeld een hoger eigen risico is maar dat er tenminste een dekking is wanneer het er echt om gaat. Onze hond zal zeker de nodige zorg gaan krijgen ondanks dat er geen dekking is vanuit de huisdierenverzekering van Aegon, maar wat als je hier financieel niet toe in staat bent?
Aegon moet zich schamen dat er alleen maar wordt gekeken naar het financieel resultaat van het bedrijf en niet wordt gekeken naar het leveren van de juiste dienstverlening.

Aegon Nederland
    Geachte mevrouw Hofstede,

IK heb uw klacht naar de klachtenafdeling doorgestuurd. U krijgt binnen 10 werkdagen bericht van hen.

Robert de Vries
    Aegon Webcare
    Aegon Nederland
    Geachte mevrouw Hofstede,

Ik heb begrepen dat u inmiddels contact heeft gehad met de afdeling Schade. Daarom sluit ik hier uw klacht.

Vriendeljke groet,

Eric
    Aegon Webcare

Hummer
Aegon vergoed de kosten voor de medische specialistische behandeling niet. Tijdens het gesprek met een medewerker van Aegon kwam ook de premie-stijging aan de orde. Blijkbaar stijgt de premie met de leeftijd ( en dus het eventuele risico) van de hond. De motivatie hiervoor van Aegon was dat er op latere leeftijd mogelijkerwijs meer kosten zijn voor een eventuele medische behandeling voor de hond. Helaas dekt Aegon ondanks deze stijging van de premie echter geen behandeling. Mijn conclusie is en blijft dat Aegon hiermee de klant (verzekeringsnemer) behoorlijk voor de gek houd. Maar ja, het blijft tenslotte een verzekeraar, vooral veel premie innen maar zo min mogelijk schade uitkeren door gebruik te maken van bijna jaarlijks wijzigende polisvoorwaarden.

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?