Opgelost door Aegon Nederland: zeer slechte afhandeling 'Koersplan'

M. Dorfel

Mijn vader heeft per 1 augustus 1994 een 'Koersplan' Spaarbelegovereenkomst afgesloten, met als maandelijkse inleg 50 gulden en afloopdatum 1 augustus 2009. Mijn vader is in december 1999 overleden en mijn moeder heeft de betalingen voortgezet tot de einddatum. In totaal is er 6000 gulden betaald.
In april 2014 kreeg ik een brief van Aegon gedateerd 25 november 2013, waarin als begunstigde mijn moeder wordt genoemd. Zij is in 2012 overleden. Het bedrag wat men uit wil keren is 3.477,00 Euro.
Ik ben het daar niet mee eens: het is nu 4 jaar na afloop van de verzekering en ik ga er van uit dat we minimaal 4 % rente per jaar zouden moeten krijgen. Dan heb ik het nog niet over een eventueel rendement van het ingelegde geld.
Ik heb twee maal telefonisch contact opgenomen met Aegon. De eerste keer werd mij verteld dat ik de verklaring van erfrecht van mijn vader moest opsturen. Ik vroeg nog of ze die van mijn moeder ook nodig hadden. "Nee hoor, dat is absoluut niet nodig" Wel dus!

Ik wil graag een redelijk bedrag als hoogte van de uitkering. Mijn ouders hebben in totaal 9000 gulden ingelegd. Dat omgerekend met de keurs van 1 : 2,2 naar Euro's, dan kom ik minimaal uit op een bedrag van 4090,00 Euro's. Dan heb ik het nog niet over eventuele rente en/of rendement behaald voor de verzekering.
Mijn eis is, dat het bedrag van 3.477,00 Euro wordt aangepast naar een redelijk niveau, zonder dat aan mij allerlei kosten worden doorberekend. dat bedrag zal minimaal het ingelegde bedrag moeten zijn, plus aanvulling.

Aegon
    Beste M. Dorfel,Ik heb uw klacht doorgezet naar de afdeling die over Koersplan gaat. U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord van deze afdeling. Met vriendelijke groet,
    Marieke
    M. Dorfel
    Ik heb helaas het verkeerde bedrag opgeschreven.
    Mijn ouders hebben in totaal 9000 gulden ingelegd, i.p.v. de 6000 die ik in mijn eerste mail heb genoemd. Mijn excuses daarvoor.
    Aegon
    Beste M. Dorfel,Bedankt voor uw reactie. Ik heb het juiste bedrag doorgegeven aan de betreffende afdeling. Met vriendelijke groet,
    Marieke
    M. Dorfel
    Hartelijk dank. Ik wacht nu rustig een reactie af.
    Met een hartelijke groet,
    M. Dorfel
    Telefonisch een goed gesprek gehad met een aanbod om de vergoeding aan te passen. we wachten nu af hoe dat uitvalt.
    Aegon
    Beste meneer Dorfel, De achterliggende afdeling wil graag met u in contact komen, maar wij krijgen u helaas niet te pakken. Wilt u een e-mail sturen naar webcare@aegon.nl met daarin uw contactgegevens? Alvast bedankt voor de moeite.Met vriendelijk groet,
    Dete

M. Dorfel

Ook een klacht indienen over Aegon Nederland?