Klacht Aegon: Aegon blaast klantrelatie na 25 jaar op

# 181954
Ronald

Aegon laat per brief weten dat zij mijn spaarrekeningen binnen 6 weken gaan beëindigen. Om reden van onjuist gebruik van de rekening. Ik heb meerder keren gevraagd om de voorwaarden van de spaarrekening, maar nog niet ontvangen. Er wordt geen antwoord gegeven hoe ik de rekening wel zou moeten gebruiken.

Ik kan niet meer een reactie bijplaatsen, dan maar even hier: Onderstaand reacties van Aegon. Een week gesoebat, met geen service. Goed opgemerkt van Aegon dat een rekening gesloten KAN worden, maar dat niet altijd moet. We hebben dus met willekeur te maken, en ik had ook niet anders verwacht.... Ik hou het nu voor gesloten en ieder mag er het zijne van denken. Ik heb het gehad met Aegon samen met veel anderen, regelmatig is meer dan de helft ontevreden. Ik zou dat als bedrijf niet prettig vinden..

Meer tijd om alles in orde te maken. 5 weken is belachelijk en ik ben het ook niet eens dat de rekeningen beeindigd worden. Dit kan anders.

Beste R. van Delft,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan mij voorstellen dat u graag meer duidelijkheid wilt over de reden van beëindiging. Uw klacht heb ik daarom doorgezet naar de juiste afdeling, zodat zij dit kunnen oppakken voor u. Zij zullen binnen 10 werkdagen contact met u opnemen en u een reactie geven. Vanuit Webcare zullen wij dit voor u in de gaten houden.

Tess
    Beste Tess,
    De reden van afsluiten is bekend, het gaat er meer om wat Aegon onder een juist gebruik van een spaarrekening verstaat, en er is werkelijk niemand van Aegon die dat uit kan leggen. Je kunt gedrag van klanten ook sturen als je dat duidelijk kan maken. Dat Aegon voor de botte bijl methode kiest wordt niet geaccepteerd.
    Beste R. van Delft,

U wilt dus graag weten wat de voorwaarden zijn van de spaarrekening en wat wij verstaan onder het op de juiste manier gebruikmaken van de spaarrekening. Ik ga voor u bij de betreffende afdeling informeren of zij u zo spoedig mogelijk alsnog de voorwaarden kunnen toesturen en dat ze u daarnaast informeren over het gebruik van de spaarrekening.

Tess
    Ronald
    Mooi zo, dank voor deze actie. Zodra ontvangen zullen we het allemaal hier publiceren zodat andere consumenten er kennis van kunnen nemen
    Beste meneer Van Delft,

Bij deze geef ik graag antwoord op de vraag in uw klacht. De Aegon Sparen is een spaarrekening waarbij het doel is om geld te sparen. In de brief, die u van ons hebt ontvangen, staat de verdere informatie omtrent de beëindiging van uw rekening. Tevens is dit een afsluitende brief. Daarom wil ik uw klacht op deze site sluiten.

Vriendelijke groet,

Marleen
    Ronald
    Beste Marleen, wilt u mijn vraag lezen en niet papegaaien wat we al weten? Vanaf het eerste moment zijn er voorstellen gedaan om te voldoen aan een juist gebruik van de spaarrekening. Niemand van Aegon blijkt in staat een antwoord op geven wat deze voorwaarden daarvoor zijn. Prima als u de klacht wilt sluiten. Morgen staat hij er dan opnieuw. Met vriendelijke groet, Ronald
    Ronald
    Omdat Aegon zelf niet de voorwaarden kan geven, doen we het zelf maar, ze staan hier: https://www.aegon.nl/sites/aegonnl/public_files/external/pdf/PDF-MIJNetc/multimedia/sparen/aegon-sparen/voorwaarden.pdf
    Ronald
    En als je die leest doe ik niets fout. Fijn dat je als bank zo duidelijk moet laten zien dat je sterker bent als je even geen cent denk te kunnen verdienen aan je klanten
    Geachte heer van Delft,

Ik zie dat u de voorwaarden voor Aegon Sparen zelf al heeft gevonden. Ik wil afsluitend nog vermelden dat de Algemene Voorwaarden van Aegon Bank N.V. ook gelden. Deze kunt u inzien via http://aegon.me/2bNVAZT. Onder punt 8 op pagina 3 kunt u lezen, wanneer wij een rekening kunnen/moeten beëindigen. Verder is in de brief, die u gehad heeft, te lezen dat u uw Aegon Sparen voor doeleinden, anders dan sparen, heeft gebruikt.

Robert
    Ronald
    Aegon, de bank / verzekeraar waar je niet moet zijn.