Klacht Aegon: Te weinig pensioen ontvangen

Ietje

Op 23-12-2013 ontving ik mijn pensioen over het afgelopen kwartaal. Het was 572,41 minder dan wat ik behoor te ontvangen. Op 27-12 gaan bellen, kreeg te horen dat alleen de heer S. de Vreede het kan oplossen en die was vrij tot 7-1-2014. Ik heb gebeld op 7-1, kreeg te horen dat dat niet klopte, alles weer uitgelegd aan de afd. Pensioenen. Zij konden het niet oplossen en geven het weer door aan de afd. Financiën (excasso). Ik werd vervolgens door afd Pensioen 2 dagen later opgebeld dat de afd excasso er mee bezig is, dus ik weet nog niets. Vandaag gebeld met Pensioenen, kreeg te horen dat de financiele afdeling nog wel 3 tot 4 weken hiermee bezig kan zijn! Is het daar zo'n puinhoop, bestaat de afdeling uit 1 man?? Ik vind het niet normaal dat ik weken moet wachten op mijn geld!

Het bedrag ontvangen waar ik nog recht op heb, uitleg waarom ik ineens 572, 41 Euro minder heb gekregen en eindelijk eens (ben ik al bijna een jaar mee bezig) een correcte opgave van het pensioenbedrag per KWARTAAL waar ik recht op heb. Ik heb in september 2012 een opgave gekregen, maar dat was een bedrag met een uitbetalingstermijn per maand. Vervolgens hoorde ik dat het pensioen per kwartaal wordt uitgekeerd, foutje van Aegon.

Aegon
    Beste mevrouw Hornikx,Uit uw klacht begrijp ik dat u graag duidelijkheid wilt met betrekking tot uw geldzaken. Ik kan mij voorstellen dat een wachttijd van 3-4 weken dan wel erg lang is. Uw klacht heb ik doorgezet naar de afdeling FS Excasso. U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord van deze afdeling. Vriendelijke groet,
    Dete
    Ietje
    Ik verwacht nu voor 24 januari te uitgelegd te krijgen hoe het zit.
    Ietje
    De tien dagen zijn nu alweer verstreken en niets meer gehoord van Aegon. Ik wacht nu al sinds 27 december op uitleg van Aegon waarom ze ineens honderden Euro's pensioen inhouden. Er wordt wel steevast heel veel begrip uitgesproken door de medewerkers van het bedrijf en na afloop van het zoveelste telefoongesprek wordt mij altijd een prettige dag toegewenst (!) Helaas, het geld waar ik recht op heb wordt niet overgemaakt. Zeer klantonvriendelijk, daarvoor heb ik nou helemaal GEEN begrip!
    Aegon
    Beste mevrouw Hornikx, Excuses dat u niet binnen de 10 werkdagen een reactie heeft gekregen. Het geld is in ieder geval overgemaakt dus u moet het deze week op de rekening ontvangen. Ik ga er vanuit dat u het geld in ieder geval voor het weekend heeft. Vriendelijke groet,
    Elisa
    Ietje
    Uiteraard ben ik tevreden nu Aegon uiteindelijk besloten heeft het mij nog toekomende pensioenbedrag over te maken. Met het afsluiten van de klacht wacht ik tot ik de pensioenopgave per kwartaal (zoals een jaar geleden door mij aangevraagd) heb ontvangen.
    Aegon
    Beste mevrouw Hornikx,Ik heb even contact gezocht met de achterliggende afdeling en zij geven aan dat u het overzicht volgende week zult ontvangen. Vriendelijke groet,
    Boukje
    Aegon
    Beste mevrouw Hornikx,Hierbij wil ik bevestigen dat het overzicht gisteren verstuurd is. U zou dan ook vandaag of morgen het overzicht per post moeten ontvangen. Hierbij sluit ik de klacht.Vriendelijke groet,
    Dete
    Ietje
    Aegon komt konsekwent terugbel-afspraken niet na.