Opgelost door Aevitae: geen schadevergoeding omdat 't bewijs van aankoop van beschadigde object ontbreekt

Huub Derksen

1. per ongeluk is een bij uw verzekerde dame met de voorwielen van haar auto over het voorwiel van mijn fiets gereden (dit gebeurde in een straat waar de auto op de stoep geparkeerd mag worden in een speciaal daarvoor bestemd vak, tijdens mijn bezoek aan een winkel is buiten mijn weten mijn fiets, die voor de auto stond geparkeerd, omgevallen. Vervolgens heeft de dame de op de grond liggende fiets niet waargenomen en is er over heen gereden);
2. de dame erkent schuld en zegt dat als ik haar de nota stuur zij die aan haar verzekering zal doorsturen ter afhandeling;
3. een week stuur ik haar de nota van de vervanging en reparatie die ik reeds heb voorgeschoten (€90,-);
4. haar verzekeringsmaatschappij stuurt mij een brief waarin staat dat ze van mijn fiets een aankoop bon willen zien, zodat ze de staat van de fiets kunnen inschatten en de vergoeding daarop af kunnen stemmen.
Dit is voor mij onbegrijpelijk: het is toch buiten mijn schuld dat er schade is ontstaan?

graag zou ik willen dat Aevitae de schade plus reparatiekosten ad €90,95 aan mij betaald. Immers ik ben te goeder trouw, ik heb de bon overlegd. Op de bon staan nauwkeurig de werkzaamheden vermeld die nodig waren om het nieuwe voorwiel (ook vermeld) te monteren.

Aevitae
    Beste Huub,De schade ad € 90,95 hebben wij vandaag aan je uitbetaald!Groeten,
    Aevitae Webcare
    Huub Derksen
    Het is alleen jammer dat de afhandeling via Klachtenkompas is gegaan: de verzekeraar van de tegenpartij had zich (ook) ergernis kunnen besparen door gewoon de schade aan de fiets te betalen

Huub Derksen

Ook een klacht indienen over Aevitae?