Klacht Aevitae: Ik kan geen spreiding van betaling aanvragen door de AVG wet

Klachtnummer
# 324926
Gebruiker
Jose
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Mijn meerderjarige zoon is verzekerd bij FLKS (aevitae), maar wij (als ouders) betalen zijn premie en evt. eigen risico.
Nu heeft hij een eigen risico factuur ontvangen van ruim €200 welke geincasseerd gaat worden van onze rekening. Ik heb telefonisch contact opgenomen met FLKS om te vragen of dit in termijnen kan. Er wordt dan een aantal vragen gesteld, ivm wet op de privacy en vervolgens worden dan zijn gegevens opgenoemd. Maar....in het kader van de privacy kan ik, als houder van rekening waar alles van wordt geincasseerd, niet vragen of het bedrag in 2 termijnen kan worden afgeschreven. Dit in het kader van de AVG wet. Wel mag ik, als houder van de rekening, doorgeven dat de premies ed van onze rekening kan worden geschreven, maar ik mag niet vragen of een groot bedrag in termijnen kan. Dus het komt er op neer dat ik niet het beheer over mijn eigen rekening heb!
Dit moet door mijn zoon worden aangevraagd, maar het is mijn rekening waar het geld van afgeschreven wordt.
Beetje vreemde zaak...en ik vraag me af of de AVG inderdaad dit soort regels ook zo heeft opgenomen?
Het kan toch niet zo zijn dat ik niet het beheer heb over mijn eigen rekening en geld?.

Gewenste oplossing

Gewoon het te betalen bedrag in 2x van onze rekening schrijven ipv in 1 keer

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Aevitae is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Aevitae?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen