Klacht Afslankringen.nl: Retour binnen 14 dagen onterecht geweigerd

vandenberg85

Op 13 juli heb ik mijn bestelling van 11 juli ontvangen.

Na meerdere pogingen om te mailen & bellen over het retourneren blijft het stil bij afslankringen.nl. Ik heb in meerdere mails aangegeven gebruik te willen maken van de afkoelperiode van 14 dagen voor internet-aankopen.

Op maandag 24 juli heb ik de bestelling aangetekend verzonden en Afslankringen.nl & Billink hiervan op de hoogte gebracht. Ook is een kopie van de trackingcode verstuurd naar beide partijen.

Op dinsdag 25 juli krijg ik plotseling bericht van Afslankringen.nl op mijn retour. Nu kan men wel adequaat reageren. De retour wordt niet geaccepteerd omdat volgens hen de termijn van 14 dagen verstreken is.

Dit is niet zo, aangezien ik het product op 13 juli ontvangen heb. 27 juli is de uiterste retourdatum. Ik kan via de trackingcode aantonen dat de bestelling op 13 juli bezorgd is. Het blijft weer stil bij Afslankringen.nl en Billink verwijst mij wederom door naar de webshop.

In dreigende toon wordt er door Afslankringen.nl gemeld dat ze het product terugsturen en een betaling verwachten.

Afslankringen.nl dient mijn retour te accepteren, aangezien ik ruim binnen de termijn van 14 dagen (na ontvangst) ge-retourneerd heb via een aangetekende verzending.

Afslankringen.nl dient de factuur per direct te annuleren bij Billink.

Afslankringen.nl dient mij 2e retour te accepteren, aangezien de fout bij hen ligt.