Klacht AfterPay: Ik heb onterecht incassokosten ontvangen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 607559
Gebruiker
Nynke
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik krijg ineens een vierde aanmaning op de deurmat met incassokosten. Echter heb ik nooit een herinnering ontvangen. Ik ben ingelogd op myafterpay (e-mailadres klopt dus en dit is ook geverifieerd aan de telefoon zojuist met afterpay) en heb kunnen zien wanneer de herinneringen verzonden zouden zijn, als ik op deze datum kijk in mijn inbox, zie ik geen berichten van afterpay. Omdat dit de tweede keer is dat ik dit probleem heb gehad bij dit bedrijf, heb ik contact opgenomen met het juridisch loket voor advies. Afterpay dient mij bewijs te kunnen leveren van de gestuurde aanmaningen, dat kunnen ze echter niet. Zo lang ik dit bewijs niet heb ontvangen, betaal ik ook geen incassokosten logischerwijs.

Gewenste oplossing

Ik zou graag zien dat ofwel het bewijs wordt geleverd van de verstuurde aanmaningen (dus niet in de bijlage een herinnering, maar echt bewijs dat de e-mails naar het juiste adres op de genoemde data zijn verzonden) of de incassokosten dienen te vervallen.
Geboden oplossing
Geen oplossing en ook niet kunnen leveren wat volgens de wet gevraagd wordt. Daarnaast is het niveau van de medewerkers niet hoog, waardoor gesprekken moeizaam verlopen. Voortaan gewoon via Klarna betalen, Afterpay nooit weer. Ik hoop dat de Consumentenbond ziet dat deze klacht geregeld voorkomt bij Afterpay en dat er iets gedaan wordt voor andere mensen die nog wel via dit bedrijf betalen, op deze manier helpen we mensen namelijk de schulden in. Nog even een toevoeging (27-7-2022). Ik ontdek zojuist dat de bestelling waar het om gaat uberhaupt niet in MyAfterpay overzicht staat in de geschiedenis, zeer waarschijnlijk dat hier iets mis gaat. Het antwoord dat ik krijg naar aanleiding van deze melding is: sorry mevrouw, u heeft al betaald, dus ik kan niks meer voor u doen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    AfterPay
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over AfterPay?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen