Opgelost door AfterPay: Klacht AfterPay m.b.t. factuur en herinnering in de spam i.c.m. onrechtmatige administratiekosten

Narada

Ik heb een tijd geleden bij Blokker (08-10-2018) een bestelling geplaatst met betaling via AfterPay. Altijd goede ervaringen mee gehad in het verleden tot deze bestelling.

Ik heb op 22-10-2918 contact gehad met blokker via Whatsapp omdat ik nog altijd geen bericht had vanuit Afterpay. Binnen 14 werkdagen zou de factuur binnen zijn waarbij mijn mail adres nog nagekeken is, welke correct was.

Nu zie ik op 30-11-2018 plots een brief in mijn brievenbus met dat ik nog altijd niet betaald heb?!

Nu kreeg ik in het verleden de mails netjes in mijn inbox en nu blijkbaar niet meer. Dus ik mijn spambox nog maar eens nalopen. 27(!) werkdagen (bijna 4 weken) na mijn bestelling zie ik dat de 1e mail omtrent deze bestelling/factuur bij mij is aangeboden op 14-11-2018 om 11:50 uur wat reeds een herinneringsmail is incl. 7 euro administratiekosten... Blijkbaar beginnen we tegenwoordig met een herinneringmail i.p.v. een 1e betaalverzoek? 28-11-2018 om 10:28 uur zien we dan een 2e herinnering waarbij nogmaals 9.50 euro aan administratieve kosten gerekend worden.

Ik betaal mijn facturen altijd netjes en op tijd... En mocht ik het dan vergeten dan is dat uiteraard mijn eigen fout en zijn de aanvullende kosten voor mijzelf. Echter ben ik het hier echt niet mee eens.

Ondanks dat dit voorheen nooit nodig was, heb ik Afterpay nu maar als contact ingesteld voor een eventuele volgende keer.

Gezien dat ik niet de enige ben die hier problemen mee ervaart ga ik er vooralsnog vanuit dat dit netjes opgelost zal worden.

Wellicht in de toekomst eerder een brief sturen i.p.v. wanneer er 16,50 euro aanvullende kosten worden berekend. Ik heb meer te doen dan 5 weken lang dagelijks mijn mailbox uit te pluizen of jullie wellicht een factuur hebben verstuurd. Wellicht dat er iets is misgegaan waardoor ik het eerste betaalverzoek nooit heb mogen ontvangen echter is dit niet iets waar ik wat aan kon doen.

Gezien ik de oorspronkelijke factuur nooit aangeboden heb gekregen stel ik voor dat jullie de 2e herinnering als niet van toepassing beschouwen.

Ik heb het oorspronkelijke bedrag + de 1e herinneringskosten reeds overgemaakt. Ik stel voor dat jullie deze kwestie hiermee afsluiten en dus de 2e herinneringskosten laten vallen gezien niet alleen ik verantwoordelijk ben voor een correcte afhandeling.

AfterPay
    Beste heer van den Elshout,

Bedankt voor uw reactie.

Vervelend om te lezen dat het ontvangen van betaaloverzichten niet goed verloopt. Ik heb u een e-mail gestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres met daarin meer informatie.

Ik ga er vanuit dat ik u op deze wijze compleet heb geinformeerd.

Amanda

Narada
Beide administratieve verhogingen zijn gecrediteerd en het reeds betaalde gedeelte is tevens terug overgemaakt. Afterpay nu als contactpersoon opgeslagen voor de toekomst.

Ook een klacht indienen over AfterPay?