Klacht AfterPay: Onterechte extra kosten

Klachtnummer
# 92963
Gebruiker
figuur87
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een bestelling gedaan met als betaaloptie Afterpay. Ik heb het volledige bedrag voldaan maar heb wel een e-mail gekregen dat er extra kosten in rekening zijn gebracht. Ik heb hier over een mai gestuurd en kreeg de reactie dat ik te laat was en weet ik niet wat. Verder werd ik aangesproken met mevrouw terwijl ik dit niet ben. Ik vind dit echt een domme slordige fout van afterpay. Ik heb een reactie gestuurd op deze e-mail maar een week verder nog steeds geen reactie. Iets wat ik ook weer zeer slecht vindt. Ik heb de kosten nu wel betaald maar verwacht toch wel een terug betaling.

De oplossing

Terugbetaling en kwijtschelding van de extra kosten

3 reacties

  1. Auteur
    AfterPay
    Datum
    Geachte heer Dekker,Wij vinden het jammer te horen dat u niet tevreden bent met de afhandeling van uw bettaling.
    Uw betaling van het originele gefactureerde bedrag hebben wij inderdaad ontvangen op 05-01-2014. AfterPay hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Na deze betalingstermijn heeft u van ons een herinnering ontvangen zonder kosten. Ook deze termijn heeft u laten verstrijken. Omdat tijdige betaling is uitgebleven zijn administratiekosten in rekening gebracht, waardoor het openstaande saldo van uw factuur momenteel nog € 6,00 bedraagt. De administratiekosten worden in rekening gebracht conform de betalingsvoorwaarden van AfterPay. Deze betalingsvoorwaarden zijn terug te vinden op de site waar u uw bestelling heeft geplaatst.
    U dient bij uw bestelling akkoord te geven voor deze betalingsvoorwaarden alvorens u de bestelling kunt voltooien. Daarnaast staat de betalingstermijn duidelijk vermeld op de factuur die door ons gestuurd is.Wij zullen u per mail het betaaloverzicht separate toe mailen.Wat betreft uw geslacht: AfterPay krijgt alle persoonsgegevens automatisch doorgestuurd vanuit de webshop, deze gegevens zijn door u zelf opgegeven bij bestellen. Wij kunnen zelf dan ook geen wijzigingen aanbrengen in uw persoonsgegevens.Hopend u voldoende te hebben geinformeerd,
    met vriendelijke groeten,Tamara Kers
    Klachten Manager AfterPay
  2. Auteur
    figuur87
    Datum
    Bij de ideallink waren de kosten er niet bij berekend. Dus in mijn ogen zijn deze dan onterecht.
  3. Auteur
    AfterPay
    Datum
    Geachte heer Dekker,Dank voor uw reactie.In de kosteloze herinnering welke u van ons ontvangen heeft per mail op 20-12-2014 staat duidelijk vermeld dat de uiterlijke betaaldatum 03-01-2015 is. Indien wij uw betaling niet binnen hebben op 03-01-2014 zijn wij genoodzaakt om administratiekosten aan u door te berekenen vanwege een te late betaling. Op 05-0-2015 heeft u van ons een aangepast betaaloverzicht gekregen met daarbij de administratiekosten van € 6,00 euro.Tevens worden deze kosten u in rekening gebracht conform onze voorwaarden, welke u bij het plaatsen van de bestelling heeft geaccepteerd.Wij hebben uw betaling van € 6,00 euro inmiddels ontvangen en hopen dat u in de toekomst weer gebruik zult maken van AfterPay.Met vriendelijke groeten,Tamara Kers
    Klachten Manager AfterPay

Ook een klacht indienen over AfterPay?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen