Opgelost door AfterPay: Onterechte incassokosten afterpay

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 610601
Gebruiker
Arab
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb in juni online iets gekocht via afterpay. Na de verkoop heb ik geen enkele betaalverzoek van afterpay ontvangen (ook niet in de spam box). Vandaag weten ze mij wel te vinden via een sms bericht nadat het bedrag 2 keer is verhoogd. Via de mail heb ik van afterpay vernomen dat het volledig mijn verantwoordelijkheid is dat ik de mails ontvang en tijdig betaal. Vind ik zeer klantonvriendelijk. Waarom wisten ze wel contact te leggen nadat het bedrag 2 keer is verhoogd. Zie hieronder de reactie van afterpay.


Wij hebben alle digitale betaaloverzichten verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres. Het is voor ons niet te achterhalen wat er met de e-mails is gebeurd na dat wij ze hebben verzonden.
Helaas hebben wij ook geen eerdere correspondentie mogen vernemen omtrent het niet ontvangen van de herinneringen. Het is namelijk mogelijk dat jouw spamfilter dusdanig streng is en onze e-mails tegen houd, hiervoor kan je noreply-nl@afterpay.nl en noreply-nl@myafterpay.com toevoegen aan je contacten. Ook is het mogelijk om de AfterPay app te installeren of een My AfterPay account aan te maken zodat je niet enkel afhankelijk bent van onze e-mails.
Wij raden altijd aan wanneer de bestelling wel ontvangen is maar geen betaaloverzicht om hiervoor tijdig, binnen 14 dagen na levering, contact voor op te nemen met de klantenservice van AfterPay. Hierdoor kunnen we je tijdig voorzien van de betreffende informatie voor het voldoen van de betaling.
Omdat er niet tijdig contact is geweest noch is betaald hebben wij incassokosten berekend naar aanleiding van onze voorwaarden. Graag zien wij de betaling in zijn volledigheid tegemoet.

Gewenste oplossing

De onterechte incassokosten intrekken vanwege het niet ontvangen van correspondentie van afterpay
Geboden oplossing
Oplossing was niet volledig naar wens. Ze hebben de helft van de extra incassokosten vergoed. Zonder enig bericht hebben ze het openstaande bedrag 2 maal verhoogd, vind ik pure oplichterij.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    AfterPay
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over AfterPay?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen