Klacht Air berlin: Geen vergoeding na vertraging vlucht van circa 5 uur

Martijn B

Wegens een technische storing (overdruk hydraulisch systeem landingsgestel) werd mijn vlucht (Firenze - Dusseldorf AB8881) van 3 augustus jl. meer dan 5 uur vertraagd. Volgens de Europese wetgeving staat hier een vergoeding van Euro 250,- voor (per ticket). Op 4 augustus heb ik direct via het enige kanaal dat daarvoor online beschikbaar is (www.airberlin.com/complaint) de vordering van Euro 1.000 (4 tickets) ingediend . De enige melding die ik vervolgens kreeg is dat mijn klacht in behandeling zou zijn genomen. Vervolgens bleef het stil tot vandaag. Geen vergoeding van Euro 250,- per ticket maar een eenmalige korting van Euro 100,- bij een volgende boeking is het aanbod. U zult begrijpen dat ik hier niet op in ga. We zijn nu 3 weken verder en de organisatie blijft verre van bereikbaar.

Vergoeding van Euro 250,- per ticket conform Verordening 261/2004, Verordening 889/2002 dan wel het Verdrag tot brengen van eenheid in enige bepalingen inzake het internationale luchtvervoer van 1999 (het Verdrag van Montréal).

Wij vinden dat Air berlin hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!