Klacht Airbnb: Airbnb geeft geen gehoor na klacht van buitengewoon smerig appartement.

Rowan Hendriks

Na bij Airbnb voor maart 2019 een 14 dagen verblijf in Tokyo geboekt te hebben ben ik bij aankomst helaas teleurgesteld.

Bij aankomst kwam ik in een onhygiënisch appartement terecht waar de eigenaar zelf ook woonde (Hiervan was ik bewust.).

In de slaapkamer kwam ik een twee persoons bed tegen dat niet meer was als een dun matras op een slecht houten latten bodem en overigens erg hard.
De matras was zweet geel wat ooit naar mijn idee wit moest zijn, en de kussens waren niets meer dan goedkope bank kussens die overigens slijmerig witte vlekken hadden.
De ramen waren los in het frame waardoor er tocht en vocht in de ramen zaten.

De badkamer had de scheermesjes van de eigenaar op de grond samen met de rest van zijn persoonlijke spullen.
Op de muren zat de eigenaars haar en op het plafond, hoeken en luchtfiltratie systeem zat schimmel.

De keuken was helaas weer het zelfde verhaal niet schoon en vol met plakkerig vet wat weer is de staat van het appartement aantoont.
De kastjes zaten vol met oude lege plastic verpakkingen en fruit dat ook een betere tijd heeft gekend.

Na geklaagd te hebben bij Airbnb om meteen te vertrekken aangezien het appartement ver van fris is, werd mij verteld dat het appartement inderdaad niet hygiënisch is maar ze niks kunnen doen zonder eerst zelf contact te hebben genomen met de verhuurder.
Hier na lang klagen uiteindelijk mee in moeten stemmen en geklaagd bij de verhuurder.
Met de verhuurder gepraat en uitgelegd dat ik per direct vertrek en mijn geld terug wil aangezien het appartement niet naar standaard is kreeg ik helaas een onverschillige reactie.

Inmiddels ingetrokken in een hotel heb ik weer contact gezocht met Airbnb die ditmaal na tonen van foto's van schimmel, kapotte ramen, het smerig bed en de keuken werd mij verteld dat het appartement schoon genoeg is en ik mijn geld niet terug zal krijgen tenzij de verhuurder hiermee instemt.

Na meerdere e-mails naar Airbnb nog steeds niets opgeschoten en wordt er constant ontkent dat het appartement vies is.

Als consument bij Airbnb lijkt het alsof je geen poot hebt om op te staan.
Airbnb heeft in zijn regels voor verhuurders staan dat de advertentie naar waarheid ingevuld moet worden (Kapotte ramen) en de appartement naar hygiënische standaard moeten zijn, Helaas was dit niet het geval en daar leek Airbnb zich niet veel van aan te trekken.

Een excuses en het restitutie bedrag terug zoals in eigen beleid.

Wij vinden dat Airbnb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!