Klacht Airbnb: En nu maar hopen dat Airbnb zélf deze klacht óók leest...

Klachtnummer
# 185413
Gebruiker
J. Vrij
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op 28 juli huur ik in Arenzano (Italië) een kamer voor twee nachten en hiervoor betaal ik 131 euro. Op 29 juli huur ik in Milaan (Italië) een kamer voor twee nachten en hiervoor betaal ik 68 euro. Op 29 juli huur ik in Genua (Italië) een kamer voor één nacht en hiervoor betaal ik 44 euro. Op 28 augustus annuleert de verhuurder de boeking in Arenzano; Airbnb belooft mij een tegoedbon van 13 euro. Op 28 augustus huur ik in het nabij Arenzano gelegen Varazze vervangende accommodatie en hiervoor betaal ik 72 euro. Op 3 september annuleert de verhuurder de boeking in Genua; Airbnb belooft mij een tegoedbon van 5 euro. In totaal heb ik op dit moment 131 + 13 + 44 + 5 = 193 euro van Airbnb tegoed. Op 4 september huur ik in Genua vervangende accommodatie. De kosten hiervan - 32 euro - betaal ik uit het Airbnb-tegoed (omdat tegoedbonnen niet worden uitbetaald). Ik heb dan nog 193 - 32 = 161 euro van Airbnb tegoed, maar Airbnb komt niet verder dan een restitutie van 99 euro!

Gewenste oplossing

Ik wil een verklaring van Airbnb en ga daartoe op zoek naar contactinformatie. Op de website van Airbnb vind ik een 'Help'-knop, en via die knop het Helpcentrum. Naast alleen maar standaard FAQs met standaard antwoorden kom ik terecht bij het Resolutiecentrum. Uiteindelijk vind ik, na héél lang zoeken, één telefoonnummer - (020) 522 23 33 - en als ik dat nummer kies, vertelt een Engelstalig bandje mij dat ik maar een mailbericht moet sturen!!! Maar waarheen??? HEEFT ER IEMAND ENIG IDEE WAT DE CONTACTGEGEVENS (e-mailadres en/of 'normaal' telefoonnummer) VAN AIRBNB ZIJN, OF BEN IK M'N TEVEEL BETAALDE 62 EURO NU DEFINITIEF KWIJT?

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Airbnb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Airbnb?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen