Klacht Airbnb: Narekening gekregen zonder inzage in bonnen of offertes

HvdBJ

Na een verblijf van twee weken in Italië waar we een super goede prijs voor hebben betaald, krijg ik van Airbnb te horen dat er wat dingen zijn beschadigd tijdens ons verblijf. Nou dat is op zich mogelijk. Maar nu staat er bij dat we een bedrag van €895 moeten betalen voor het opnieuw stofferen van een bank. Dit betreft een houten muur bank ( soort kerk bankje ) waar een kussen op ligt waar een stof over heen is getrokken. Ongeveer een strook van 2 meter bij 50 cm.
Dit zou dus vervangen moeten worden voor bovengenoemden prijs. Nu ben ik in beroep gegaan omdat het bedrag meer is dan het hele verblijf in totaal. Hierop krijg ik de reactie dat het volgens de algemene voorwaarden is dat het bedrag betaald moet worden. Hiervan is reeds €200 op de credit card afgeschreven. Airbnb geeft hierbij aan dat zijn het laatste woord hierin hebben en dat het hierbij gelaten wordt. Ik moet nu dus blind geloven dat een stuk stof meer dan €800 gaat kosten, zonder ook maar een offerte of bon of iets te zien. Ik vind dit een beetje scheef. Vooral in acht genomen dat je een huis verhuurd op regelmatige basis waarbij er altijd dingen kapot kunnen gaan, waarom dan zulke kostbare spullen ter beschikking stellen. Ik loop nu gewoon tegen een muur aan en moet maar betalen. Ik voel me hier heel onprettig bij. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt met Airbnb. Ik huur al jaren via Airbnb. Helaas is mijn account nu geblokkeerd.

Graag even aangeven waarom ik zoveel moet betalen voor een stuk stof en waarom Ik blind moet betalen zonder overleg van een offerte of een bon ban reparatie.

Wij vinden dat Airbnb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Airbnb?