Klacht Airbnb: Schade door annulering airbnb en door val van de trap in het alternatieve huisje

M.D. Koelewijn

Wij hebben via u een vakantiehuisje geboekt maar die heeft u geannuleerd terwijl wij al aan onze vakantie begonnen zijn. U liet ons aan ons lot over en zei zoekt het maar lekker zelf uit terwijl dat wij u al verteld hebben dat we op dat moment al op ons eerst vakantieadres waren en in plaats van lekker uit te gaan en van de omgeving te genieten zaten we binnen als maar te zoeken en ons te stressen omdat we bang waren in die periode geen onderdak te hebben. Dit zorgt voor veel spanningen tussen ons en angst dat we vanaf die zaterdag geen plek meer hebben! Vanaf zaterdag wilden we 5 dagen boeken in de omgeving van het gebied die we gekozen hebben (volkanen gebied) en daarna gaan we naar Parijs want daar hebben we ook iets al geboekt. Tot drie keer toe zijn we afgewezen door de huisjes via uw bedrijf!!
Begrijpt u de frustratie die u ons bezorgt heeft? Uiteindelijk hebben we een plek gekozen die ver weg van de volkanen gebied. In het huis die eindelijk ja gezegd was de kamer van mijn dochter . In die zolderkamer kan je nauwelijks staan!
Mijn dochter mocht van de huisbaas met die verschrikkelijke warmte (meer dan dertig graden) geen raam open doen want er is een wespen nest op het dak! Als je zoiets hebt dan mag je die kamer toch niet verhuren, lijkt mij totdat die wespennest opgeruimd is. Sowieso is een zolder altijd extra heet maar als je ook nog geen raam mag openen dan is het verschrikkelijk!
Wij wilden onze dochter dit niet aandoen, wij wilden niet dat ze in zo'n benauwde, vieze zolder ligt en het gevaar loopt gestoken te worden. Bovendien zou ze haar hoofd duizend keer gesloten hebben want het plafonds is echt laag! Daarom hebben we haar matras naar beneden gesleept en op de grond gelegd. De zolder was vies, vol met dode wespen en insecten vooral bij de ramen.

De trap in net huis was te glad waardoor mijn man en ik van de graf gevallen zijn. Mijn man had na de val pijn en blauwe plekken maar bij mij was het erger. Ik had daarna voor een lange periode spierpijn en heb een schaafwond opgelopen.

Wij stellen u aansprakelijk voor de gelede schade en dat u ons vakantie verpest heeft door niet zelf de verantwoordelijkheid te nemen en een andere goede alternatief te zoeken.

Wij stellen u en de eigenaar voor het alternatieve huis aansprakelijk omdat wij allebei van de trap gevallen zijn en omdat ik voor een tijdje niet kunnen doen wat ik wilde doen door de spierpijn en omdat ik een schaaf wond opgelopen heb.

- mijn man en ik zijn van de trap gevallen omdat die te glad was. Ik eis een schadevergoeding voor de pijn die ik geleden heb en de schaafwond die ik opgelopen heb. (Ik heb een foto van mijn arm na de val waar de schaafwonden zichtbaar zijn).

- Wij eisen voor de geleden schade door de annulering en de ellende die wij daardoor ondervonden hebben een passende schade vergoeding van airbnb.

Wij vinden dat Airbnb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Airbnb?