Klacht Airbnb: wisselkoers

flowerstone

Airbnbn blijkt een wisselkoers van 1:1 te hanteren voor euro/dollar, dat is momenteel ruim 10% winst voor hun. Naast de servicekosten van circa 15% maken ze dus ruim 25% winst op een transactie.
Je komt er pas achter op het laatste moment wanneer je de boeking aan het afronden bent, ze zijn niet bereikbaar en geven op hun site verkeerde informatie. Ze zeggen namelijk dat ze een wisselkoers 'risico' van 3% toepassen en de rest door de creditcard maatschappij wordt gerekend maar dat is niet juist. Verder mag je ook niet in dollars betalen en wordt je dus verplicht om euros tegen een veel te laag tarief bij hun te wisselen. Ik vind het een vorm van oplichting. Ik probeer nog steeds om een manier te vinden om met Airbnb te communiceren, wanneer iemand tips heeft hoor ik dat graag. En verder overweeg ik aangifte, maar wil graag eerst proberen het met Airbnb op te lossen.

restitutie 7% van de wisselkoers

Wij vinden dat Airbnb hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Airbnb?