Klacht Airmiles: Onterecht opheffen account...

J. C. W. de Bijl

Op 6 juni 2018 mailde ik Air Miles het volgende:
Ik heb m'n privacy-gegevens gedownload en ingezien. Ik wil dat u de gegevens zoals vermeld in Geohuishouden_Classificatie.csv en Kadasterinformatie.csv uit uw databases verwijderd.

Op 7 juni 2018 antwoordt men mij:
Helaas is het niet mogelijk om de gegevens te verwijderen omdat deze gerelateerd zijn aan de postcode en huisnummer. De registratie van uw postcode en huisnummer zijn verplicht om aan het spaarprogramma deel te kunnen nemen omdat dit een van de controlemogelijkheden is bij het inwisselen.

Waarop ik op 8 juni 2018 antwoord:
U heeft de kadasterinformatie niet nodig voor het beheren van Airmiles. Ik wil dat u die verwijderd.

Reactie Air Miles:
U geeft aan dat u gegevens wilt laten verwijderen welke gerelateerd zijn aan uw adresgegevens.
Indien u deze laat verwijderen, wordt uw volledige account verwijdert samen met al uw persoonsgegevens en bent u uitgesloten om deel te nemen aan het spaarprogramma van Air Miles.
Zodra u een akkoord geeft, verwijderen wij uw account uit het systeem.

Mijn respons op 14 juni:
veel gegevens, die in uw database zijn opgeslagen, heeft u niet nodig voor het bijhouden van mijn AirMiles. Wellicht dat uw systemen nog niet geschikt zijn m.b.t. de nieuwe Privacy-wetgeving. Toch verzoek ik u niet terzake doende gegevens uit mijn records te verwijderen.

Air Miles trekt een conclusie en reageert op 15 juni 2018:
In uw e-mail geeft u aan te willen stoppen met het sparen van Air Miles. Ik heb daarom, op uw verzoek, uw Air Miles rekening geannuleerd. Hartelijk dank dat u mee heeft gedaan met het spaarprogramma.

Ik reageer nog dezelfde dag met:
Ik heb nergens aangegeven te willen -stoppen- met het sparen van Airmiles..!!

Ik verzocht u -niet terzake doende gegevens- uit mijn records te verwijderen. U heeft blijkbaar besloten dat voor het sparen van Airmiles helemaal geen gegevens nodig zijn. Bijzonder...
Ik verzoek u mij te laten weten dat mijn account is hersteld. Daarna kunt u nogmaals reageren op mijn oorspronkelijk verzoek.

Hierna verneem ik niets meer...

Gewenste Oplossing
1. Herstel van mijn account
2. Een antwoord op mijn laatste mail
3. Een afdoende reactie op mijn oorspronkelijke verzoek

Wij vinden dat Airmiles hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Airmiles?