Klacht AKC loodgieters: Onterecht in kosten gebracht

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 327646
Gebruiker
Ozmen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik maakte een afspraak bij AKC Loodgieters om een koppelstukje van een douche strakker dicht te draaien (hij lekte). Ik wist al dat dit de werkzaamheid was, maar had zelf de tools niet. Dit vertelde ik aan de telefoon en gaf aan dat het een minuscuul klusje was, en er werd een afspraak gemaakt. En ik moest 79 euro betalen voor de 5 minuten die de loodgieter bezig was.

Bij het maken van de afspraak werd alleen gezegd: ons uurtarief is 79 euro, maar niet dat dat je altijd voor een vol uur moet betalen ook al duurt een klusje 5 minuten. Dat terwijl ik extreem duidelijk heb verteld wat de werkzaamheid was en zelf telefonisch aangaf dat het uurtarief prima was juist omdat het maar een klus van een paar minuten was. Het leek alsof ik zou betalen voor de tijd die ik gebruikte en maakte daarom deze afspraak. Ik ben hierin niet gecorrigeerd door de medewerker.

Later belde ik hierover met het bedrijf en werd als argument aangedragen 'Op de site staat vermeld dat het tarief altijd naar boven wordt afgerond'. Ik heb de site niet gezien want er stond een grote 'Bel' knop meteen al in Google. Bij het maken van de afspraak is niet expliciet gevraagd of ik dit had gelezen / akkoord ging met de voorwaarden zoals op de website staan.

Ik ben erg overstuur van deze ontransparante manier van werken (er wordt op slinkse wijze geld van klanten afgenomen) en wil graag andere klanten behoeden van een soortgelijke behandeling.

De oplossing

- De kosten berekenen o.b.v. hoeveel tijd de loodgieter daadwerkelijk kwijt was en het bedrag wat ik teveel heb betaald terugstorten op mijn rekening
- Eerlijk en transparant zijn naar klanten ipv proberen afspraken van 5 minuten te maken en dan 79 euro in rekening te brengen (bijv door duidelijk te vermelden - ook telefonisch - wat de kosten inhouden en hoe ze berekend worden)

2 reacties

  1. Auteur
    Ozmen
    Datum
    Geen reactie van het bedrijf ontvangen.
  2. Auteur
    Ozmen
    Datum
    Geen reactie van het bedrijf ontvangen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ozmen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Nooit reactie van het bedrijf gekomen, dat vind ik echt een vreselijke manier van omgaan met klanten van hun.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over AKC loodgieters?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen