Klacht AKC loodgieters: Vervanging keukenkraan

Jpa

Een afspraak gemaakt om 09:00 op maandag om een kraan te laten vervangen. De kraan was vrijdag besteld en maandag nog niet aanwezig. Pas aan het eind van de middag kwam de loodgieter nadat ik zelf gebeld had met de leverancier van de kraan. AKC liet mij lang in onzekerheid waardoor ik een hele dag kwijt was. Later werd mij verteld dat AKC hier niks aan kon doen omdat het probleem bij de leverancier lag, ik denk dat je dan gewoon meer speling moet hebben tussen bestelling en pkaatsing.
Van tevoren een bedrag van 150-160e afgesproken (incl. Kraan), dit werd later 175 door extra koppelingen. Een afspraak die 20min. duurde, ik moest daarop nog even naar de pinautomaat omdat ik net tekort had. Had dan die extra kosten laten zitten vanwege het oponthoud... Niet erg coulant. Voor de afspraak werd ik zeer adequaat behandeld, maar na de klacht liet een reactie lang op zich wachten. De kraan lekte gelukkig niet.

De 15 euro is discutabel, maar het was gepast geweest als deze achterwege werd gelaten. Daarnaast was een excuses op zijn plaats geweest, voor het vervolg verwacht ik een gelijke behandeling voor en na opdracht.

AKC loodgieters
    Dhr. Berka heeft de voorgaande vrijdag gebeld met de melding dat de kraan defect zou zijn.
    Hierop hebben wij onze groothandel geraadpleegd welke aangaf dat de kraan op maandagochtend leverbaar zou zijn .
    Toen dit niet het geval bleek te zijn op het moment dat onze monteur daar was hebben wij contact opgenomen met Dhr. Berka om dit door te geven.
    Dhr. Berka was per sms bereikbaar , waar wij hem op de hoogte hielden van de tijd dat de kraan zou worden geleverd.
    Echter bij het plaatsen bleek inderdaad dat er enkele koppelingen diende te worden vernieuwd welke onze monteur op voorraad had.
    De monteur geeft dit vooraf aan en Dhr. Berka toonde op dat moment geen bezwaar naar onze monteur toe.
    Op het moment dat de monteur het pand had verlaten belde hij echter direct naar kantoor om zijn mening te geven of de bijkomende kosten.
    Wij hebben duidelijk uitgelegd dat alles vooraf met de monteur was doorgesproken en dat als er iets zou zijn wat naar zijn mening niet in orde zou zijn hij dit bij de monteur had door kunnen geven.
    Kortom: er is duidelijk vooraf aangegeven dat de kraan later binnen zou komen bij de groothandel , telefonisch is er vooraf een prijsindicatie aangeven m.b.t. de te verwachten kosten en tijdens de werkzaamheden is er duidelijk aangegeven dat er nieuwe koppelingen diende te worden gemonteerd om de kraan lekvrij te kunnen monteren.

Ook een klacht indienen over AKC loodgieters?