Opgelost door AkzoNobel Decorative Coatings: Foute aanduiding op verpakking van verf

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 113965
Gebruiker
rechtzoekende consument
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Onlangs kocht ik een emmer muurverf 10 L Flexa powerdeck in de aanbieding bij Karwei. Dit was een witte muurverf. Nadat deze op was kocht ik een nieuw emmer, nu bij de Gamma, in de aanbieding en met 12,5% extra. Deze verf had een andere kleur. Eerst dacht ik dat het kwam doordat de verf nat was, maar nee, nadat de verf droog was, bleek er een groot kleurverschil: witte verf bij Karwei, cremewit bij Gamma. Vervolgens onderzocht welke verf ik gekocht had: volgens de emmer bij Gamma RAL 9010. Echter wie schetst mijn verbazing dat volgens het internet de verf GEBROKEN WIT is. NERGENS, MAAR DAN OOK NERGENS OP DE POT STAAT DAT ER GEBROKEN WIT KLEURIGE VERF IN ZIT. Er staat op de pot gewoon witte muurverf. Heb ik dus een paar uur voor niets geverfd en moet ik de pot weer helemaal terugbrengen naar de Gamma in de hoop dat zij hem terugnemen. Maar het ergste is de verloren tijd en inspanning.

De oplossing

Ik heb het liefst dat iemand van AKZO bij mij de muur wit komt verven in plaats van gebroken wit. En verander die informatie op de pot!!! Zet er op dat het gebroken wit is als er gebroken wit in zit!!!

3 reacties

  1. Auteur
    AkzoNobel Decorative Coatings
    Datum
    Goedemiddag mijnheer den Hartog,

    Allereerst onze excuses over de ontstane verwarring over de kleuraanduiding op de emmer Flexa Powerdek.
    Om u hierbij gericht verder te kunnen helpen wil ik u vragen om deze klacht samen met uw adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar Dirk.vanderMeer@akzonobel.com

    Ik neem dan zo gauw mogelijk telefonisch contact met u op om u gericht verder te helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Dirk van der Meer

    Technisch adviseur en Opleider
    AkzoNobel Decorative Coatings BV.
  2. Auteur
    AkzoNobel Decorative Coatings
    Datum
    Per mail heb ik contact opgenomen om duidelijkheid te geven. En inderdaad is het zo dat de tekst achterop de emmer niet eenduidig is. Hoewel voorop de emmer wel duidelijk de kleur (Wit, RAL 9010 of RAL 9001) gecommuniceerd wordt.
    Om herhaling te voorkomen gaan we de tekst op de emmers aanpassen zodanig dat deze verwarring wordt voorkomen.
    Tevens heb ik mijnheer den Hartog een coulance voorstel gedaan.

    Met vriendelijke groet,

    Dirk van der Meer

    Technisch advsieur en opleider
    AkzoNobel Decorative Coatings BV.
  3. Auteur
    rechtzoekende consument
    Datum
    Een uitstekende en onmiddellijke reactie van het bedrijf. Zeer klantgericht, prima!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
rechtzoekende consument
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over AkzoNobel Decorative Coatings?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen