Opgelost door Albelli: Albelli; maatschappelijk onverantwoorde verspilling

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 257219
Gebruiker
J Mooij
Datum
1 reactie

Details

De klacht



Wij bestellen tot tevredenheid veel en vaak fotoboeken bij
Albelli. Deze week kregen we 4 dagen na onze bestelling een fijn nieuw
fotoboek. Op die zelfde dag ontvangen wij via email een 53% korting actie van
Albelli. Ons verzoek alsnog deels deze korting te krijgen, wordt afgedaan met
“ondanks dat wij het vervelend vinden dat u de actie bent misgelopen, kunnen
wij u niet tegemoet komen”. Pech dus, maar ja regels zijn regels; bij hen geen
coulance voor trouwe klanten.

De klantenservice zelf nodigt ons wel uit om misbruik te
maken van de 'niet tevreden geld terug' regeling, “het afgekeurde exemplaar
(gratis) terug te sturen, waarna de aanschafwaarde wordt teruggestort. In
de tussentijd kunt u een waardebon aanschaffen en daarmee wel met 53% korting een
nieuwe boek bestellen”.

Een bedrijf dat zelf een klant oproept om moedwillig
misbruik te maken van haar regelingen, met als gevolg extra kosten voor dat
bedrijf zelf door transport en vernietiging en nog meer kosten om hetzelfde, op
zich goede, product helemaal opnieuw te maken. Los van de extra kosten vind er
verspilling van energie en grondstoffen plaats.

Kortom, echt nodeloze verspilling en totaal maatschappelijk
onverantwoord!

De oplossing

Niet dergelijke onzin voorstellen maar trouwe klanten gewoon een stukje korting geven

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Albelli is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    J Mooij
    Datum
    Albelli heeft na rijp beraad en overleg met management toch besloten de kortingsactie toe te passen zonder het fotoboek te hoeven retourneren, vernietigen en opnieuw af te drukken. Opgelost dus!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J Mooij
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Albelli?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen