Klacht Albelli: ING rentepuntenbon kost bij Albelli geld en levert geen korting op

J. van Vree

Albelli heeft (bijna) altijd een kortingsactie van 20%. Op een boek van 125 euro is de korting 25 euro. Per bestelling mag maar 1 code worden ingevuld. De ING biedt rentepuntenvoordeel: voor 12,50 krijg je 25 euro korting bij Albelli. Omdat je per bestelling maar 1 code mag invoeren, betaal je dus meer omdat je een bon hebt. Albelli zegt dat het zo werkt. Dus; de ING code levert een korting op van 12,50 euro, terwijl je zonder zo'n bon al 25 euro kunt krijgen van Albelli.
Het bedrijf zegt in een mail: "Het is niet mogelijk meerdere ING rentepunten waardebonnen tegelijkertijd toe te passen op dezelfde bestelling, de ING rentepuntenbon te combineren met een cadeaubon of de ING rentepuntenbon te combineren met een lopende actie".

Albelli moet de mogelijkheid bieden om naast de standaardkorting ING kortingsbonnen te kunnen gebruiken als betaalmiddel voor het restant van het bedrag.

Albelli
    Beste meneer/mevrouw Van Vree,

Bedankt voor uw feedback. Wij begrijpen dat het vervelend is dat u geen gebruik kunt maken van beide acties. Het is inderdaad mogelijk om per bestelling één promotiecode in te vullen. Een cadeaubon wordt gezien als een betaalmiddel, daardoor is het wel mogelijk om deze te combineren met een actie. Waardebonnen met een hogere waarde dan het aankoopbedrag worden gezien als aanbiedingen en vallen niet onder "cadeaubonnen". ING rentepunten waardebonnen behoren ook niet tot deze categorie. De ING rentepunten bon wordt gezien als een aanbieding of actie, daardoor is het niet mogelijk om deze te combineren. Alle genoemde informatie staat vermeld in de voorwaarden, deze vindt u via onderstaande link:

Onze excuses voor het ongemak.

Albelli klantenservice
    J. van Vree
    Allemaal helder en duidelijk. Blijft recht overeind dat de een ING-bon eigenlijk alleen maar nadeel oplevert voor de consument. Ik kan het ding uitsluitend maar met ‘verlies’ inleveren en dat doe ik dus niet. ING wordt daar 12,50 euro per bon beter van en Albelli staat in z’n hemd, omdat uiteindelijk jullie deze deal hebben gemaakt. Jammer.
    Albelli
    Beste meneer/mevrouw Van Vree,

We begrijpen inderdaad dat de ING rentepunten bon minder aantrekkelijk is wanneer u een groot fotoboek maakt met een waarde van €125,-. Bij kleinere fotoboeken kan een ING rentepunten bon juist heel aantrekkelijk zijn en in verhouding een hoog percentage aan korting bieden. Hoewel we u te allen tijde graag verder helpen is het voor ons niet mogelijk om van de voorwaarden af te wijken. Wij hopen dat u toch met veel plezier een mooi fotoboek kunt opmaken en bestellen met uw ING bon.

Albelli klantenservice
    Klant kwijt na 16 fotoboeken van 125 euro. Jammer

J. van Vree

Ook een klacht indienen over Albelli?