Klacht Albelli: slechte afdrukkwaliteit.

F.J. van den Corput

Platliggend fotoboek besteld. Zeer slechte kwaliteit komt totaal niet overeen met de online versie. Foto's onscherp, kleuren die niet kloppen (geel wordt oranje), veel donkerder afgedrukt. Gebeld met Albelli maar die garanderen niet dat als ik het opnieuw laat afdrukken dat de kwaliteit dan wel goed is. Ze gebruiken nu ander papier. Ik kan wel een ander boek bestellen maar dan niet platliggend want daar gebruiken ze nog het oude papier. Zo'n boek maken is heel veel werk en de verdere oplossingen die ze gaven waren opnieuw beginnen of bij elke foto de optie optimaliseren uitzetten en met de hand oplichten.
Ik begrijp niet waarom de online versie wel goed is en de gedrukte niet

Mijn boeken in dezelfde kwaliteit afdrukken als vroeger. Ik heb al heel veel boeken besteld en de afdrukkwaliteit was goed.

Albelli
    Beste meneer, mevrouw Van den Corput,

Het spijt ons dat u niet tevreden bent over uw bestelling(en).

De online versie kunt u bekijken op een beeldscherm. Beeldschermen geven kleuren weer in sRGB of RGB, terwijl wij uw bestelling afdrukken in CMYK. Op uw beeldscherm worden deze kleuren opgebouwd uit licht en in uw product met inkt. De kleurruimte van sRGB of RGB is groter dan van CMYK, daardoor kunnen kleuren op het beeldscherm helderder overkomen dan in uw product. Daarnaast kalibreert u uw scherm naar uw eigen voorkeursinstellingen. Onze standaard kleurweergave is sRGB.

Zoals u in het bericht aangeeft kunnen wij u verschillende opties aanbieden, waaronder het fotoboek afdrukken zonder de optie platliggend of de optimalisatie uitzetten bij bepaalde foto's. Wij kunnen geen garantie bieden dat dit het probleem verhelpt. Indien het probleem niet is opgelost, gaan we uiteraard daarna verder kijken naar een passende oplossing.

Mocht u toch nog gebruik willen maken van bovenstaande opties, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses voor het ongemak.

albelli

Ook een klacht indienen over ?