Klacht Albert Heijn: Appie app niet te downloaden in grensgebied

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 309808
Gebruiker
A. Lemaire
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn moeder woont net over de grens in België, maar winkelt (ook) in Belgie.
Echter, ze kan de Nederlandse Appie app niet downloaden omdat die in 'haar land' niet beschikbaar is. Ze heeft een Nederlandse simkaart, en het probleem blijft op een Nederlands (AH) wifi netwerk. De suggestie om een Nederlandse creditcard aan de playstore te hangen, werkte niet. Dat lag voor de hand want er was eerder ook geen Belse creditcard aan gekoppeld.
Ik heb deze klacht de laatste jaren al een keer of wat ingeschoten bij AH, maar zonder resultaat (en zonder dat ik het idee krijg dat men het probleem oppakt).
De persoonlijke bonussen van de bonuskaart komen wel aan op haar Belse mailadres.

Mijn moeder is niet de enige klant die in de grensstreek woont, zou ik zeggen.

De oplossing

Dat AH onderzoekt waar deze barrière om de app te downloaden precies op gebaseerd is, en die verwijdert.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Albert Heijn hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. Lemaire
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb via Messenger over de loop van de maanden regelmatig contact gehad met AH over deze klacht. De conclusie is dat de Google Play store van mijn moeder blijkbaar op België staat, en de suggestie van AH is om die instelling dus maar te wijzigen. Maar... als je dat doet, kun je een jaar lang niet terug van land wijzigen, dus als mijn moeder een meer cruciale app nodig heeft in verband met het feit dat zij nu eenmaal in Belgie woont (neem een bank of de overheid), dan levert dat dus problemen op. AH blijft hameren op technische beperkingen (wat niet relevant is), maar geeft geen antwoord op de vraag waarom de strategische keus wordt gemaakt om grensbewoners bewust uit te sluiten. Ik heb besloten - omdat ik digitaal stukloop bij de 'klantenservice' - een aangetekend schrijven te sturen naar het hoofdkantoor.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Albert Heijn?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen