Klacht Albert Heijn: Gebrek aan investeringen in security bij webwinkels levert schade op bij consumenten

tonvanrheenen

Ik heb de volgende mail naar AH gestuurd:
"Sinds mijn bestelling via AH wordt ik overstelpt met spam/fishing mail, tot soms wel 80 mails per dag die niet door mijn virusprogramma en outlook kunnen worden onderschept. Ik leg de relatie met mijn bestelling omdat vrijwel alle inhoud van de mail te maken heeft met AH ( een enquete, tester worden van spullen zoals Persil en Robijn etc). Ik leid daaruit af dat u gehackt bent. Ik heb daar erg veel last van en loop het risico door één verkeerde klik ook nog allerlei andere ellende op te lopen.
Als dit klopt dan is uw gebrek aan investeringen in security mijn probleem geworden met reële kans op schade. Ik ga deze mail ook sturen naar de Consumentenbond om te zien of zij hier iets mee kunnen. met vriendelijke groet, Ton van Rheenen"

Ik vermoed dat bij veel andere bedrijven ook de beveiliging niet op orde is, en dus veel van hun klanten met hetzelfde probleem zitten. Wellicht kan er regulering komen die ervoor zorgt dat deze bedrijven aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schade, opdat zij de nodige investeringen gaan doen in hun ICT.

Ook een klacht indienen over Albert Heijn?