Klacht Albert Heijn: Geldkopperij: AH verkoopt in gehakt veel water voor een hoge prijs

# 192305
Steems

Bij AH 250 gram 'Excellent' rundergehakt gekocht. In de pan (zonder toevoeging van olie of vet) kleurde het vlees grijs en er liep veel water uit. De proef op de som genomen en het water afgetapt en gewogen: 75 gram water op 250 gram gehakt, dat is 30% !!!

De prijs van AH gehakt is € 12.-- per kilo; Ter vergelijking: Bij de Lidl gehakt gekocht: prijs voor Bio Rundergehakt, 3 sterren Beter Leven, prijs € 7,50 per kilo, hoeveelheid water 41 gram op 250 gram gehakt.

AH verkoopt dus gehakt van een lage kwaliteit: het vlees bevat 30% water, het is ook nog eens vlees zonder een keurmerk voor dierenwelzijn. Het riekt naar flessentrekkerij, want vlees met een waterpercentage van 30% kan de kwaliteitscontrole niet ontsnappen, hier moet opzet in het spel zijn met als doel extra geld te verdienen.

a) geld terug;
b) dit soort gehakt uit de handel nemen;

Ook een klacht indienen over Albert Heijn?