Klacht Albert Heijn: klanten verplichten verpakkingsmateriaal te laten kopen voor groente en fruit.

Lotus 58

Albert heijn verplicht mensen om netjes te kopen voor groente en fruit, maar deze hebben het nadeel dat tomaten, en zacht fruit stuk gaat waardoor je boodschappen en tas besmeurd raken.Ook wanneer je zeep of toiletblokken koopt gaat je groente en fruit er naar ruiken en smaken.Ik heb zowel de klantenservice als de bedrijfsleidster de suggestie gedaan om dan zakjes gemaakt van suikerriet of papier als alternatief te gebruiken.Ik kreeg te horen dat papier ook in het vuil terecht komt en niet recyclebaar zou zijn wat belachelijk is.Volgens de warenwet is het verplicht levensmiddelen deugdelijk te verpakken, helaas zijn die netjes het niet zie boven.Boven dien zijn ze relatief klein en maar een paar keer te gebruiken en kosten ook nog eens 30 cent per stuk.als je een groot gezin hebt zijn die netjes zo al te klein en je hebt er dan veel te veel van nodig.

Dat het bedrijf ook voor een alternatief zorgt zoals papieren zakken of zakken van suikerriet die de Plusmarkt nu gebruikt en biologisch afbreekbaar zijn.

Ook een klacht indienen over Albert Heijn?