Klacht Albert Heijn: Verstrek juiste info!

de handschoenenmaniak!

Bij de chocomel hangen misleidende bordjes met informatie. Er wordt verkeerde voedingsinformatie verstrekt door AH. niet door de verpakking, maar door AH. Het lijkt mij wenselijk dat er juiste informatie wordt gegeven aan de klant. ik heb hen meermaals geïnformeerd, maar er wordt niets mee gedaan. AH verstrekt nu dus willens en wetens misleidende voedingsinformatie aan klanten. Dat is zacht uitgedrukt, niet erg netjes.

Op de bijgevoegde foto staat dat het product gezoet is met "van nature aanwezige suikers". Dit is in strijd met de verpakking en daarmee met de warenwet. Het product is namelijk gezoet met toegevoegde suiker. Lijkt me dat een beetje voedingskundige bij AH dan geen warenwetboekje nodig heeft om te bedenken dat de term "van nature aanwezige suikers" niet de juiste term is.

Dit is dus niet alleen fout, het is ook erg dom, en waarschijnlijk zelfs strafbaar.

Het betreft hier de schappen van chocomel dark, en de normale variant.

Ik wil dat AH in alle winkels juiste informatie verstrekt. Nu zal de reactie uiteraard zijn "dat willen we ook". Leg mij dan maar eens uit waarom er niets met de kennis gebeurd. Want AH is tenslotte op de hoogte gebracht, reageerd niet, doet er niets mee, etc.
Ik zou graag zien dat er wel iets mee gebeurd.

Bijlagen

Ook een klacht indienen over Albert Heijn?