Klacht Aldi: Aldi Ebike van Prophete na 30 km stuk geen juiste service

Michelino

Voor 999 euro verkoopt Aldi de Prophete MTB eiken met een service van Fietsned. Prophete doet zich voor als een Duits product maar als je wat dieper gaat zoeken dan zie je bij de Mediamarkt in Duitsland die deze fietsen ook verkoopt voor 999 euro dat het land van herkomst Roemenie is. Mijn fiets was na 30 km fietsen al kapot. Afgezien van het feit dat de fiets slecht is afgesteld, blijkt de bewegingssensor er door Prophete zo slecht op gemonteerd te zijn dat de kabel intern een breuk heeft. Fietsned haalde de fiets op met de belofte het onderdeel binnen een werkdag te ontvangen en te monteren. Een week later wordt er gezegd dat het niet binnen is en dat niet gezegd kan worden wanneer het onderdeel wel komt. 999 euro lichter , geen vervangende fiets en geen vervoer. Aldi zegt; fiets terugvorderen en dan mag u hem bij ons retourneren. Ik ben er helaas ingetrapt en heb nu dus helemaal NIETS ! Geen fiets geen geld en geen vervoer.

Als Aldi deze klacht en zijn klanten serieus neemt dan zorgt Aldi ervoor dat er binnen 24 uur een hagelnieuwe fiets aan mijn adres bezorgd wordt en gaan ze zelf lekker met de vage berichten van Fietsned in de klins.

Aldi
    Geachte heer/mevrouw Verheij,

Wij hebben uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over
    de afhandeling van uw klacht.

Uw ALDI-team
    Michelino
    Ik ben inderdaad door Aldi gebeld maar een oplossing is er niet. Mijn voorstel was om een nieuwe fiets te leveren zodat ik in ieder geval kan fietsen voor die 999 euro die ze van me aangenomen hebben, maar dat gaat zomaar niet zegt de Aldi. Eerst wachten op de reparatie en als de fiets (misschien) volgende week wordt teruggebracht dan mag ik hem 'kosteloos' retourneren(wel zelf brengen naar een filiaal) en mijn aankoop bedrag krijg ik dan retour. Ik heb dan per saldo 2 weken(als het volgende week gefixeerd is) een bedrag van 999 euro aan Aldi beschikbaar gesteld en niet kunnen fietsen. Wel veel contact gehad met allerlei mensen. Mijn voorstel om Aldi de defecte fiets te laten houden en mij gewoon morgen een nieuwe te leveren kan niet gehonoreerd worden. 'Dat gaat zomaar niet' Als ik mijn extra vervoerskosten meereken had ik uiteindelijk een iets duurdere fiets kunnen kopen bij een lokale winkel en daar service met een glimlach voor gehad en zouden dit soort reparaties binnen een dag uitgevoerd worden met een leenfiets er gratis bij. Bezint eer ge begint. Veel succes Aldi met deze 'kwaliteit fietsen en mijn advies is om iets creatiever te denken als er oplossingen voor vervelende problemen gezocht worden.

Michelino
Aldi had gewoon de leverancier kunnen berichten dat hun product niet deugt en dat er met spoed een nieuw exemplaar bij de klant geleverd moet worden. Meer niet . Heel simpel. Prophete had dat waarschijnlijk ook gewoon gedaan. Dan was ik als klant verder geholpen en had ik kunnen fietsen. De oplossing die Aldi biedt is om de fiets retour te brengen als ik hem terug heb uit de reparatie. Dat valt gewoon onder mijn 30 dagen recht van retour. Dat is de makkelijkste oplossing voor Aldi. Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. Als je fietsen gaat verkopen dan moet je ook zorgen dat je klanten erop kunnen fietsen. Als de fiets na 2 dagen stuk is dan heeft Aldi genoeg middelen om de oplossing via hun leverancier te laten lopen. Maar waarom zouden ze dat doen. Mijn zuur verdiende geld zit al lang in hun kassa.

Ook een klacht indienen over Aldi?