Klacht Aldi: garantie tablet

Klachtnummer
# 141246
Gebruiker
f.heidsma@kpnplanet.nl
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Januari 2014 kids tablet gekocht bij Aldi. 3 jaar garantie. Sept j.l. tablet (enige tijd niet gebruikt) doet niets. Via info internet tablet weten te resetten naar fabrieksinstellingen: met aangesloten lader werkt tablet normaal, na afkoppelen lader is tablet dood. Mail naar reparatiedienst Eldohm: geen reactie. Gebeld (0900 nr) met Eldohm. Zij denken dat de accu vervangen moet worden. Volgens Eldohm is garantie op accu 6 maanden. Nieuwe kost € 48,- Vind ik te duur gezien de aanschafprijs v.d. tablet. Ongerepareerd retour kost € 25,- In garantievoorwaarden niets over beperkte garantie voor accu. Accu, die volkomen dood is, is kapot en niet versle-ten, zou onder garantie moeten vallen. Misschien is er een andere oorzaak.
Mijn dilemma: Ik vind, dat de tablet onder garantie gerepareerd moet worden en wil niet het risico van ofwel te dure reparatie ofwel hoge retourkosten.

De oplossing

Reparatie onder garantie

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Aldi is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Aldi?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen