Klacht Aldi: Slechte service en cassiere

Rechtvaardig klant

Tot mijn spijt heb ik onlangs mijn boodschappen gedaan bij de Aldi te Dieren. Ik had mijn boodschappen gedaan waarna ik de boodschappen op de lopende band plaatste, rook ik een vreemde geur. Nadat ik de zak met aardappelen controleerde zag ik dat er een aantal aardappelen rot waren. Ik was de eerste in de rij achter mij zag ik volgende klanten aansluiten. Aan de cassiere vroeg ik of ik de aardappelen kon ruilen. Dat vond ze geen probleem. Ik maakte aanstalten om de aardappelen die niet goed meer waren haar te overhandigen. Waarop zij mij vroeg of ik het bij de rolluiken wilde overhandigen. Omdat ik niet zeker wist wat ze bedoelde met rolluiken wilde ik het zetten op een kar met artikelen die overduidelijk retour moesten. Toen hoorde ik geschreeuw van de cassiere en klanten achter mij. Dat ik het bij de flessen moest inleveren. Ik keek om zoekend naar de plaats met flessen en zag dat het verder gelegen was dan waar de aardappelen lagen. Ik gaf aan dat ik geen tijd had en dat het in principe ook niet mijn taak is aangezien ik daar niet werk. Toch besloot ik om te doen wat ze van mij vroeg aangezien ik al kenbaar had gemaakt dat het zo niet hoort. Toen ik liep hoorde ik de cassiere praten met de klanten achter mij in de rij. Wat ze zeiden kon ik niet verstaan. Toen ik aan kwam lopen hoorde ik de cassiere zeggen; eerst volgende alstublieft! Ze keek me met een grijns aan. Ik zei dat het niet nodig was om zo te reageren aangezien het niet mij blaam treft omdat er rotte aardappelen lagen die in eerste instantie daar niet hadden mogen liggen. Toen ze mijn boodschappen aan het scannen was had ze voortdurend oogcontact met de klanten achter mij. Uiteindelijk had ik afgerekend en maakte aanstalten om daar zo snel mogelijk weg te gaan, waarop de klant achter mij zei dat het zelf service is. Ik vroeg haar waarom zij zich ermee bemoeide? Toen liep een mannelijke klant op mij af en zei opgesodemieterd. Hij kwam recht voor mij staan met zijn vinger in mijn gezicht. Ik voelde mij bedreigd en zei de manier waarop u mij aanspreekt kan echt niet. Hij schreeuwde weer, op sodemieteren nu!! Ik was zo in shock toen ik naar buiten kwam. Ik stond te beven van angst. Gezien mijn professionele achtergrond als sales manager met hoge segment klanten kan ik aangeven dat ik naar behoren heb gehandeld en in mijn recht stond. Nu weet ik niet hoe de concern Aldi hier tegenaan kijkt. Ik als mens voelde mij bedreigd, gekleineerd en in mijn recht geschonden.

Een welgemeende excuus van de betreffende cassiere.

Aldi
    Geachte meneer/mevrouw Sanverdi,

Wij hebben uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

Uw ALDI-team
    Aldi
    Geachte mevrouw Sanverdi,

Inmiddels heeft onze afdeling klantenservice contact met u gehad over de afhandeling. Wij hopen hiermee de klacht naar wens te hebben opgelost.

Uw ALDI-team

Ook een klacht indienen over Aldi?