Klacht Alektum Incasso: Alektum sleept persoon met hersentumor en hersenbloeding voor het gerecht

F.R. Bervoets

Alektum Incasso heeft Slagman Gerechtsdeurwaarders ingeschakeld om een persoon te dagvaarden welke door een recente hersenbloeding, als gevolg van een hersentumor, al enkele maanden in een revalidatiecentrum verblijft met halfzijdige verlammingsverschijnselen, problemen met spraak en het korte termijngeheugen. Wij hebben de gerechtsdeurwaarder en Alektum laten weten dat de persoon in kwestie slechts een WIA ontvangt ver beneden de bijstandsnorm maar dat deze het bedrag in 2 termijnen kan voldoen. Zowel Alektum als Slagman blijven de zaak doorzetten en willen de persoon in kwestie kosten wat kost voor het gerecht slepen. Men wil best een regeling echter zet men de zitting gewoon door waardoor cliënt onnodig met hogere kosten blijft zitten. En dat is nu net wat deze er niet bij kan hebben gezien zijn ernstige gezondheidsproblematiek. De persoon in kwestie kan hoogstwaarschijnlijk niet meer zelfstandig wonen met zijn twee jonge kinderen.

Dat zowel Alektum als Slagman op een dergelijke wijze met mensen omgaan die met dit soort ernstige gezondheidsproblemen kampen is te asociaal voor woorden!

Opheffen van de zitting en de voorgestelde regeling van 2 termijnen accepteren.

Alektum Incasso
    Geachte heer,

Alekum Group heeft u vandaag een aantal keren gepoogd te bellen, helaas bleek u niet bereikbaar.

U noemt in uw klacht helaas geen dossier nummer. Op het vermelde adres of telefoonnummer is er geen dossier bij ons bekend. U noemt ook geen dossiernummer, hierdoor kunnen wij u niet inhoudelijk antwoorden inzake deze vervelende samenloop van omstandigheden die klaarblijkelijk plaats heeft gevonden. Uiteraard is het nooit de intentie van Alektum Group om in het geval van overmacht aan de zijde van de debiteur, zonder gezamelijk overleg met debiteur in kwestie, zaken over te dragen aan een deurwaarder.

Alektum Group wil hier graag een oplossing voor bedenken, echter het is ons tot op heden niet duidelijk is om welk dossier nummer het gaat. Hierdoor kunnen wij ook geen inhoudelijk informatie geven of actie ondernemen.

Wij verzoeken u dan ook ons z.s.m contact met ons op te nemen, hetzij per post, email of telefoon, in al deze gevallen is het noodzakelijk dat het dossiernummer in kwestie bekend is.Vanwege de Wet Privacy is het tevens noodzakelijk dat wij een verkaring ontvangen waaruit akkoord kan worden opgemaakt dat u de debiteur in kwestie vertegenwoordigd.

Alektum Group B.V.
    Alektum Incasso
    Geachte heer,

Alektum Group B.V.

Ook een klacht indienen over ?