Klacht Alektum Incasso: bedrag incasso klopt niet

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 654871
Gebruiker
Gebruiker1680082008
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Deze bedrijf probeert een vordering namens hun client Outfittery Gmbh te doen van 495,95 euro
En volgens hun is deze vordering gebaseerd op dat op mijn rekening in de periode van 25april t/m 5 mei 2 keer een terugbetaling/refund heeft plaatsgevonden.
Echter heeft er maar 1 keer een terugbetaling/refund plaatsgevonden daar heb ik hun ook al eerdere malen een bewijs van gemaild en hun ook al meerdere malen verzocht of ze aan hun client willen vragen waneer en op welke bankrekeningnummer dan de 2e terugbetaling/refund heeft plaatsgevonden want ik heb steeds aangetoond met een betalingsoverzicht van mijn bankrekeningnummer NL06INGB 0682135437 dat er maar 1 terugbetaling/refund heeft plaatsgevonden
Maar op de vraag op welke bankrekeningnummer er dan de 2e terugbetaling heeft plaatsgevonden krijg ik geen antwoord alleen dat hun client op 25 april april 2keer een terugbetaling heeft gedaan En dat zetten ze eerst in hun communicatie dat eest de datum 25 april 2022 en daarna in hun laatste mail 25 mei 2022 wat all helemaal niet klopt
Ik heb steeds geprobeerd om tot een oplossing te komen door elke keer met bewijs te komen en het enige antwoord wat ik steeds krijg is dat er 2 keer een terugbetaling is geweest en dat te vorderen bedrag terecht is
In mijn mailverkeer hierover heb ik met meerdere werknemers gesproken en van geen kreeg
van Alektum Incasso gesproken maar geen antwoord op mij vraag tot nu toe ontvangen alleen dat ze de incassoprocedure binnen 14 dagen willen opstarten
Het dossiernummer waar het over gaat is ; 1293720

Gewenste oplossing

dat ik de juiste bedrag moet terug betalen en antwoord op mijn vraag op welke bankrekeningnummer heeft dan wel volgens hun client de 2e terugbetaling/refund plaatsgevonden mbt de order in de periode 25april 2022-5mei 2022
Geboden oplossing
Ze gaan de zaak opnieuw bekijken en nu wel om informatie vragen bij hun opdrachtgever omtrent de terugbetalingen omdat ik duidelijk met bewijs kan aantonen dat er maar 1terugbetaling heeft plaatsgevonden ipv van 2 keer wat de opdrachtgever van hun steeds zegt Maar ik heb nu gelukkig wel 1zelfde contactpersoon en we wachten nu maar weer af
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

1 reactie

  1. Auteur
    Alektum Incasso
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw {achternaam},

    Wij danken u voor uw bericht. Helaas laten de verscherpte privacyregels (AVG) het niet toe om inhoudelijk te reageren op uw klacht. We willen u derhalve te verzoeken om contact met ons op te nemen via info@alektumgroup.nl of 020 – 417 71 77. Uw verweer zou dan zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.

    We gaan er van uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Hoogachtend,

    Alektum Group B.V.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Alektum Incasso?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen