Opgelost door Alektum Incasso: Gratis pakketje van Crosmo BV

J.Holkamp

Betreft een zending van Crosmo BV.
Via de website een proefpakketje besteld en dit zou gratis zijn. Kort daarna werd € 8,95 van mijn rekening afgeschreven, met alleen de vermelding proefpakket Mango. Ik was in de veronderstelling dat ik toch betaald had voor het pakketje. Ik heb het pakket ongeopend geretourneerd aan de afzender en kort daarna zag ik tot mijn verbazing dat er weer € 24,90 werd afgeschreven met de vermelding maandpakket. Ik heb niet gekozen voor de vervolgzending dus heb ik dit bedrag en het bedrag van € 8,95 laten terugboeken naar mijn bankrekeningnummer. 3 maanden later krijg ik via Alektum een aanmaning voor dit proefpakketje, € 49,00. Hoofdbedrag € 8,95, + rente 0,05 en buitenrechtelijke kosten ad. 40,00. Met Alektum gebeld. Ik had de algemene voorwaarden moeten lezen dan had ik geweten dat ik een abonnement had genomen. Bij de aanbieding op de website hoort dit duidelijk vermeld te worden. Dit werd niet vermeld. Ook geen factuur/aanmaning gehad.

Van Alektum heb ik begrepen dat het bedrag van € 8,95 wat was afgeboekt kosten zijn voor verzendkosten. Ik heb aangeboden dit bedrag te betalen, Crosmo BV heeft het naar mij opgestuurd en om die reden ben ik daartoe bereid. Maar de overige kosten wil ik niet betalen. Ik heb het proefpakket binnen de bedenktijd van 14 dagen retour gestuurd, ik heb geen factuur ontvangen en geen aanmaning. Ook het dreigen met een proces vond ik erg agressief overkomen, daarom heb ik aangegeven dit probleem aan te geven bij mij rechtsbijstand en ook de namen vermeld Pureproducts, Beau-lab, Mango Slim, Curafit en Alektum incasso ...! , Alektum Incasso BV komt over alsof het een losstaand bedrijf is, maar in werkelijkheid hoort het bij de groep van misleidende bedrijven.

Alektum Incasso
    Wij hebben in overleg met opdrachtgever en mevrouw Holkamp een oplossing gevonden die voor alle partijen aanvaardbaar bleek. In verband met privacy zullen wij niet over de details naar buiten treden.
    J.Holkamp
    Na een lang gesprek heeft Alektum mijn aanbod geaccepteerd en zijn wij er uit gekomen. Alleen de verzendkosten voor het eerste pakketje zijn door mij overgemaakt.

J.Holkamp

Ook een klacht indienen over Alektum Incasso?