Klacht Alektum Incasso: Uw schuld aan Alektum Incasso B.V. (Crosmo B.V.)

Klachtnummer
# 114563
Gebruiker
linnies
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Heel lang geleden een keer een proefzending gehad voor dieetpillen. Hiervoor enkel verzendkosten betaald. Het bedrijf was niet te bereiken. Vervolgens nieuwe zendingen retour afzender gestuurd. Kosten van mijn bankrekening laten retourneren. Heel lang niets meer van gehoord en er werden geen zendingen meer gestuurd en geen kosten meer van de rekening gehaald. Nu bijna jaar later kreeg ik vorige maand een incassomail van alektum Incasso:
Amsterdam, 18-5-2015
De vordering bedraagt: Hoofdsom: € 24,90
Rente: € 0,72
Incassokosten: € 0,00
Totaal: € 25,62
Hier toen over gebeld. Toch betaald, en een mail verzonden. Ik wilde niets meer ontvangen.
Nu opnieuw een mail gehad met nota bene een ander dossiernr en mag ik weer betalen en heb niets meer ontvangen aan producten etc.:
Hoofdsom: € 4,99
Rente: € 0,15
Incassokosten: € 0,00
Totaal: € 5,14
Dit klopt van geen kant!! Ik wil dit opgelost hebben, ik hou niet van deze manier van verkoop en oplichting!!

Gewenste oplossing

Mijn vorige betaling graag retour, deze factuur niet betalen en geen nieuwe facturen meer!! Zo niet ben ik genoodzaakt andere stappen te nemen en zal ik mijn rechtsbijstand hier op gaan zetten en alle kosten verhalen op jullie!!

3 reacties

  1. Auteur
    Alektum Incasso
    Datum
    Geachte Mevrouw Groen,

    Alektum incasso heeft uw klacht bekeken en naar aanleiding hiervan contact opgenomen met onze opdracht gever hierin.
    Het is gebleken dat Alektum incasso 2 dossiers heeft ontvangen, het gaat dus niet om hetzelfde dossier.

    U heeft Alektum incasso destijds een verweer gestuurd, naar aanleiding van de inhoud hiervan, heeft onze opdrachtgever destijds besloten
    deze te sluiten. Na recent overleg, zal ook dit 2e dossier worden gesloten, daar uw eerder verweer hier ook betrekking op heeft.
    Wij zullen dit tevens schriftelijk aan u bevestiggen.

    Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd,

    Alektum incasso B.V.
  2. Auteur
    linnies
    Datum
    Ik wil graag akkoord gaan met het voorstel, maar wil eerst weten hoe het zit met de betaling. De nieuwe rekening niet betalen en de vorige rekening krijg ik retour?
    Zo ja, dan ga ik akkoord
  3. Auteur
    Alektum Incasso
    Datum
    Geachte Mevrouw Groen,

    Wij hebben van onze opdrachtgever vernomen dat zij geen retour zending kunnen bevestigen, dit was ook de reden van overdracht naar Alektum incasso. Uw betaling is al verwerkt. Zonder een bevestiging van retour kunnen wij helaas niet overgaan tot terugbetaling.

    Mocht u nog in het bezit zijn van enige documentatie waaruit zou blijken dat u deze ruim op tijd retour stuurde, verzoekt Alektum incasso u om ons deze z.s.m. toe te sturen.

    Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
    Alektum incasso

Ook een klacht indienen over Alektum Incasso?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen