Klacht Alex Vermogensbank: In 15 maanden 6000 euro verloren bij Alex Vermogensbeheer

Joop

Juli 2013 ingestapt bij Alex Vermogensbeheer. Een jaar later was de benchmark 20.31% gestegen, maar het rendement slechts 0,82%. Ik heb het tot eind oktober 2014 uitgehouden. Toen stond de benchmark op 13.17% met een rendement van -14.23%. Alex heeft in 15 maanden van 40.000 euro 33.700 euro overgehouden. 6300 euro isverdampt. Ondanks of dankzij een niet aflatende stroom van aan- en verkopen.
Let wel, dit alles binnen een BEHOEDZAAM profiel. De vraag is nu: hoe moeten de beurzen performen zodat Alex een euro voor je kan verdienen? Het bekende riedeltje van spreiding, actief beheer, en resultaten beoordelen over een langere termijn kan mij niet meer overtuigen.

Alex is overtuigd van hun sublieme systeem. Hun website ronkt van de goede resultaten. Een vraag naar de beroerde resultaten levert een standaard antwoord op, zelfs na doorvragen. Maar het leger ontevreden klanten is groeiende, getuige de diverse fora.
Als Alex niet compenseert of een kleinere broek aantrekt dan zal uiteindelijk de wijze van klantenwerving, de beloofde rendementen, de voorgestelde manier van handelen bij een behoedzaam profiel e.d. aanknopingspunten bieden voor een procedure. Dat is dan een kwestie van tijd.

Alex Vermogensbank
    Geachte heer Lemaier,Ik vind het vervelend dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Graag gaan we met u in gesprek over uw klacht, onze relatiemanagers zijn te bereiken via 020 521 81 80. Daarnaast kunt u op onze website een klacht indienen via Over Alex – Contact – Onderwerp: Klachten. Mocht u vervolgens niet tevreden zijn met ons voorstel tot afhandeling kunt u bij het KIFID vragen om bemiddeling of om een oordeel van de Geschillencommissie. Meer informatie over deze procedure vindt u op www.kifid.nl/consumenten.Met vriendelijke groet,Fernando Hagel Franco
    Directeur Alex Vermogensbank
    Joop
    Op 5 november j.l. een reactie geschreven op de door Alex aangegeven wijze via Alex contact/klachten. Tot op heden geen reactie, zelfs geen ontvangstbevestiging.
    Alex Vermogensbank
    Geachte heer Lemaier,Vanmorgen heeft u een reactie ontvangen op uw bericht van 5 november j.l.
    Een eventuele reactie van u hierop ontvangen wij graag per e-mail.Met vriendelijke groet,Alex Vermogensbank
    Joop
    Het was geen voorstel maar een reactie waarom het zo fout gelopen is. Het is inmiddels een bekend verhaal. Nooit komt Alex tot de kern, nl. het verkeerde beeld dat door hun reclame wordt opgeroepen en de onwaarheden in hun mail-reacties. Het voor mij een zeer kostbare les geweest, die ik een ander graag wil besparen.

Joop

Ook een klacht indienen over Alex Vermogensbank?