Klacht Algemeen Dagblad: jaarabonnement

Klachtnummer
# 198609
Gebruiker
een consument
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik had een jaarabonnement op het Algemeen Dagblad. Nu kreeg ik voordat het abo af zou lopen van het AD een telefoontje met de vraag of ik het wilde voortzetten. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wilde. "Akkoord, we zullen er notitie van maken", luidde het antwoord. Ik was uiteraard in de veronderstelling dat het abonnement dus gestopt zou worden, ik was immers ddor het AD zelf benaderd.
Er werd echter abo geld afgeschreven voor de periode na de beëindiging van het ab.
Van de klantenservice kreeg ik te horen dat degene die mij belde met de vraag of ik mijn abonnement wilde voortzetten geen bevoegdheid had om dit ook te beëindigen en daar kon ik het mee doen.
Ik als consument neem aan dat wanneer iemand namens een bedrijf contact met je opneemt, je er op mag rekenen dat uitspraken van deze persoon bindend zijn en dat ik dus niet hoef te betalen voor een zgn. stilzwijgende voortzetting van heten zeker al niet wanneer de prijs verhoogd is van 14,25 euro naar 29,50 euro!

De oplossing

De ontvangen aanmaning na mijn stornering van 29,50 euro tenietdoen. Ik heb tijdig gereageerd op de vraag vanuit het AD zelf of ik mijn abonnement wilde stoppen. Ik kan niet weten dat iemand wel de bevoegdheid heeft om een abonnement af te sluiten maar niet om een abonnement te stoppen, dat is immers niet verteld. Zou ik dat wel geweten hebben dan had ik uiteraard zelf contact opgenomen met het AD.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Algemeen Dagblad hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Algemeen Dagblad?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen