Opgelost door AliExpress.com: Pakket kwijt en Aliexpress weigert de kopersbescherming na te komen

Ali-Ellende

Ik heb mijn pakket ter waarde van 143 euro niet ontvangen.
In december is het via PostNL verzonden, helaas wist ik niet dat ik het moest komen halen. Alleen een kaartje door de brievenbus gehad, maar ik was net na 11 dagen pas thuis.
Het was dus al teruggestuurd. Op het PostNL filiaal vertelden ze dat het nog een 2e keer zou worden aangeboden, maar dat ik het beste even met PostNL kon bellen.
Dat heb ik gedaan en ik kreeg te horen dat het terug was naar China. De verzender zegt van niet en dat ik het moet ophalen. Aliexpress is het met hen eens en zegt dat ik geen geld terug krijg.
Volgens postNL moest ik met de verzender contact zoeken en zouden zij China EMS moeten benaderen. Dat doen ze dus niet, ze kijken naar de trace naar Nederland en op de internationale staat daar dat het klaar ligt voor afhalen. Alleen de S3 code in Nederland geeft aan dat het terug is gestuurd. Dat heb ik al als bewijsmateriaal opgestuurd, maar het oordeel van Aliexpress is dat ik geen refund krijg. Aliexpress en de verkoper vinden dat ik contact moet zoeken met postNL, dat heb ik nogmaals gedaan maar die geven aan dat ik bij de verkoper moet zijn.

Wat moet ik nu doen om Aliexpress aan hun kopersbescherming te houden en het er op lijkt dat ik 143 euro zomaar kwijt ben, omdat het pakket tussen PostNL en EMS-china verdwenen lijkt te zijn?

Volledige terugbetaling, zoals in de voorwaarden genoemd wordt.
Ik kan er niets aan doen dat het pakket kwijt is.

Wij vinden dat AliExpress.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ali-Ellende
Een half uur nadat ik hier de klacht had aangemaakt en het is door klachtenkompas is doorgestuurd naar Ali express kreeg ik een mailtje. "Thank you for contacting Ali express. I am sorry to hear that you are not sattisfied with your order xxxxxxx." Ali heeft gelijk een voorstel gedaan voor een volledige teruggave van mijn aankoop bedrag. Ik heb zojuist in de DISPUTE aangegeven akkoord te gaan met volledige teruggave van mijn aankoop bedrag. De verkoper moet nog wel akkoord gaan, maar ik ben erg blij dat Ali me nu serieus neemt en inziet dat het niet mijn fout is.

Ook een klacht indienen over AliExpress.com?