Wij vinden dat Alitalia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Alitalia: Geen hulp bij terugvinden bagage, geen verantwoordelijkheid nemen.
Details
Klacht
Op 20 december 2014 met Alitalia naar Rome. Vanaf Rome met Sri Lankan Airlines naar Colombo. Bij aankomst geen bagage. Via hulplijn Alitalia totaal geen hulp geboden. Zij konden niets betekenen, hoewel ik de vluchten wel bij hen geboekt heb.Na 12 dagen koffer zelf opgehaald op de luchthaven. Bij thuiskomst een klacht ingediend en geprobeerd geld van alle aankopen terug te vorderen. Geen enkel resultaat, maar wel de volgende in slecht Nederlands geschreven mededeling:
"Graag willen wij u informeren dat onder de huidige verordening en de luchtvaartmaatschappijen overeenkomst, voor zover beschadigingen, vertragingen of, verloren bagage, het is de laatste exploiterende luchtvaartmaatschappij en degene die de PIR geschapen (Property Irregularity Report), die moet beantwoorden aan de vordering van de passagier".
Kortom; Alitalia helpt niet en neent geen verantwoordelijkheid.
Gewenste oplossing
Tegemoetkoming in de gemaakte kosten voor aan te schaffen toiletartikelen, kleding, slippers, lenzenvloeistof, zwembrilletje. Vergoeding van telefoon- en taxikosten, en financiële genoegdoening voor het ongemak dat ontstaan is doordat ik 12 dagen de batterijen van mijn fototoestel niet kon opladen en geen boeken had.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.