Wij vinden dat Alitalia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Alitalia: Onverwachte toeslag voor stoel
Details
Klacht
Voor vlucht AZ 557 Yerevan naar Rome hadden wij vooraf stoelen gereserveerd. Op basis van seatplan kozen wij vier stoelen op rij 12, dat werd confirmed . Op ‘t seatplan was niét te zien of de stoelen zich bij de nooduitgang bevonden en of er een toeslag in rekening werd gebracht. Bij incheck in Yerevan (18.10.2104) vroegen we voor één van ons een stoel bij de nooduitgang vanwege extra beenruimte. Baliepersoneel deelde mee dat dat een toeslag van € 40, - kostte en dat dan een plaats op rij 12 werd toegewezen. Vreemd, want wij hadden al plaatsen op rij 12. Na discussie hebben wij onder protest voor die ene stoel € 40, - betaald. Tijdens de vlucht bleek dat op rij 11 (nooduitgang) slechts 1 persoon zat en op rij 12 2 personen. Wij hebben onze klacht gemeld bij Expedia.NL, die doorverwees naar KLM die doorverwees naar Alitalia, die onze klacht afwees.Gewenste oplossing
Wij claimen restitutie van het bedrag van € 40, - dat wij onder protest betaald hebben. Daarenboven vragen wij een financiële tegemoetkoming voor het feit dat de drie overige reizigers van ons gezelschap niet die stoelen hebben gekregen waarop zij hadden mogen rekenen en die ook bevestigd was. Een bedrag van € 40, - per persoon lijkt ons redelijk in dit verband.Op verzoek kunnen wij bewijzen leveren van de confirmation van de stoelen, een scan van onze boarding passen van 18 oktober en een scan van de (helaas slecht leesbare doorslag) van de kwitantie voor de € 40, - die op 18 oktober 2014 ter plaatse in Yerevan betaald is.
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.