Klacht Allekabels.nl: Datalek. Gegeven bij criminelen en Allekabels doet niks.

J.P. Ruiter

Volgens de media heeft er een groot datalek plaats gevonden bij Allekabels. Het bedrijf is geruime tijd geleden op de hoogte gesteld maar heet verzuimd om actie te ondernemen naar haar klanten. Naar mijn beste weten is dit niet alleen een laakbare houding en gebrek aan elke vorm van respect naar je klanten maar ook strafbaar. De privacywet stelt dat je direct actie moet ondernemen.

1) Uitleggen waarom zij haar klanten hebben geïnformeerd. Zelfs als er maar EEN VERMOEDEN was dat er een lek was/is zouden ze haar klanten moeten adviseren haar wachtwoord te veranderen.
2) Niet alleen voor mij, maar voor alle gedupeerden wiens gegevens nu door derden worden verhandeld.
De oplossing is doorverwijzing naar de website. Daar staat: Om de belangen van de klanten maximaal te beschermen heeft Allekabels besloten om onmiddellijk de wachtwoorden van alle klanten die zich voor 1 september 2018 geregistreerd hebben te wissen. De klanten zijn inmiddels van deze maatregelen op de hoogte gesteld. Ik heb me VOOR deze datum van 1 september 2018 geregistreerd. Ik heb HELEMAAL niets gehoord van ze. De reactie van Allekabels op dit datalek was te laat, ver onder de maat en vergezeld door een compleet respectloze houding naar de klant toe.

Allekabels.nl
    Allereerst onze welgemeende excuses voor het gevoel dat het nieuwsbericht u heeft gegeven.

Wij begrijpen dat u zich zorgen maakt om uw gegevens, helaas kunnen wij geen specifieke vragen hier beantwoorden. Hiervoor adviseren wij de volgende link www.allekabels.nl/lek te bekijken, hier komen de meest gestelde vragen aan bod.

Nogmaals onze welgemeende excuses.

Het Allekabels team.

Ook een klacht indienen over Allekabels.nl?