Klacht Allenvoor1: Bandopnames niet rechtsgeldig; reactie eisen binnen twee weken evenmin

Geachte medewerkers van Allenvoor1,

Na telefonische benadering van uw kant ben ik ongevraagd uitgeschreven bij mijn energieleverancier Nuon en heb ik een juridisch onrechtmatig contract met Innova Energie in de maag gesplitst gekregen. De bandopnames die u bij Allenvoor1 maakt van telefoongesprekken met potentiële klanten voor nieuwe energieleveranciers leveren GEEN rechtsgeldige nieuwe energiecontracten op. Hiervoor is een handtekening van de klant vereist (dit geldt voor alle terugkerende diensten zoals gas en elektra leverantie). Ook constructies als 'u dient binnen twee weken te reageren als u niet wilt ingaan op dit aanbod' zijn NIET rechtsgeldig. Een dergelijke constructie is enkel rechtsgeldig bij het aanbieden van een eenmalig product.

Ophouden met het telefonisch benaderen van consumenten over onderhandeling met energieleveranciers, waarna de bandopname met 'instemming' van de consument wordt gebruikt om deze - zonder dat deze ergens een handtekening heeft gezet - een energiecontract in de maag te splitsen. Tevens per direct stoppen met het leveren van onjuiste informatie via uw klantenservice. Bij contact met uw klantenservice wordt nl. gezegd en gemaild dat een bandopname rechtsgeldig zou zijn. Dit is niet het geval. Tevens wordt beweerd dat het 'niet reageren binnen een termijn van twee weken op het aanbod' rechtsgeldig is. Dit is evenmin het geval. Tevens uw zakenpartner Innova op de hoogte stellen van het onrechtmatig verkregen contract en benadrukken dat Innova dit via Allenvoor1 'verworven' contract per direct dient te ontbinden.

Paul
    Frappant dat de laatste klachten hier op het Klachtenkompas allemaal onbeantwoord zijn gebleven door Allenvoor1. Is de zaak failliet? Dat zou een zegen zijn voor alle Nederlandse energieconsumenten die in de toekomst anders mogelijk door hen zouden zijn benaderd.

Paul

Ook een klacht indienen over Allenvoor1?