Klacht Allezwonen: Misleidende advertenties

Marjet

Op de website worden een aantal banken getoond voor aantrekkelijke prijzen. Zo ook de bank 'Rietveld'. De advertentie vermeldt: "VAN: 1.399,- NU: 529,- Hoekbankstel ”Rietveld” Strak, tijdloos en comfortabel hoekbankstel. Zijn Fora Stabil interieur en comfortfoam zittingen geven een zeer comfortabel en goed geventileerd zitcomfort. Leverbaar in heel veel verschillende stof en artif. Leder kleuren. Zeer veel opstellingen mogelijk. O.a.: 2 hoek 2, 2 hoek 3, 3 hoek 3, met en zonder chaise long." In de winkel hoor je echter dat de bank in de showroom, die exact dezelfde bank is als de advertentie, een stuk duurder is: € 1060,-. "De prijs op de website geldt alleen bij een A stof." Je wordt dus gelokt met een mooie bank voor een leuke prijs, maar aan de bank in de winkel blijkt een totaal ander prijskaartje te hangen. Dat valt onder misleidende handelspraktijken en is verboden volgens de Wet op Oneerlijke Handelspraktijken.

Ik vind het een misleidende manier van adverteren. Als ik had geweten dat het een 'vanaf' prijs betrof, hetgeen bij sommige banken wel wordt vermeld, dan waren wij niet jullie kant op gekomen. Nu zitten wij toch ruim een uur in de auto voor een advertentie die niet correct blijkt te zijn. Natuurlijk zouden jullie er goed aan doen de advertenties aan te passen, maar eigenlijk horen jullie de bank ook voor de vermelde prijs te verkopen. Jullie bieden de bank aan door middel van een plaatje, prijs en een productomschrijving. Nergens staat vermeld dat het een vanaf prijs betreft of dat de stof op de foto afwijkt van de getoonde prijs. De stof zoals die wordt getoond op het plaatje op de website was exact dezelfde stof als in de winkel, dit werd beaamt door de verkoopster, die bovendien toegaf dat het niet zo netjes was deze manier van adverteren. Als jullie op deze manier de producten aanbieden, dan behoren jullie ze ook te verkopen zoals ze worden aangeboden.

Wij vinden dat Allezwonen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Allezwonen?